Gå til innhold

Info om språkutvikling hos barn rundt 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan finne noe info om språkutvikling hos barn ? Sønnen min husker og synger utallige sanger og snakker usedvanlig rent -hehe, det hørtes utrolig skrytete ut, ,jeg vet, men jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan han ligger an sånn utviklingsmessig. Kanskje det bare er jeg som er VELDIG subjektiv ;-). Hvis noen vet om noen nettsteder, så hadde jeg satt pris på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!! kunne tenkt meg og se en sånn side selv jeg. Min datter var ekstremt tidlig ute. Hun sa mamma og boppa før fyllte 5 MND. hun snakket masse når hun var 8 MND og bare fortsatte..når hun var to år snakket hun rent,hun sa vanskelige ord som Hengepelargonia,krysantemum og mammas baderomsinnredning(morsomt å lære bort når de lærer så fort..hi hi)Hun kunne hele alfabetet og telte til 20. Nå er hun 3 år og hun skriver navnet sitt og alle bokstavene (hvis jeg viser henne hvordan bokstaven ser ut) Kunne gjerne tenkt meg å se en side ang utvikling og sånn jeg og:)

(hørtes jo veldig skrytete ut dette og da)

Skrevet

Neida! Er ikke skrytete hvis det er fakta. Det er derfor jeg har litt trøbbel med å spørre mennesker rundt meg med barn. De har litt lett for å ta det personlig -akkurat som om jeg kritiserer barna deres! Sønnen min teller til 16 og forbløffer meg med vokabularet sitt! Han sang "lonely" med AKON når han var 7mnd?! Kaller fortsatt telefonene våres lånlyer, fordi han hørte musikk med mobilene våres, hehe. Godt å høre at noen har erfaring med dette :-). Det jeg er mest facinert av er hukommelsen hans, for jeg tror det er der det ligger. Han lærer en ting og det sitter som støpt!! Hehe, ganske morsomt å se hvor langt man kan dra den, ja:-)

Skrevet

Jeg klarte visst å signere med anonym over jeg..ikke meningen det!! ha ha ha må le for datteren min sang også lonely!! morsomt.

Tror nok kanskje det har med hukommelse å gjøre jeg også,og hvor mye vi går inn for å lære de ting. Jeg hadde datteren min hjemme til hun fyllte 2 og vi leste masse bøker,tegnet og lekte. (hadde god tid da)

Har heller aldri snakket baby språk til henne,sikkert mye å si dette også? Jeg føler også at folk tar dette som "skryt" av meg når andre spør meg om utvikling og sånn.Det er jo ikke det, selfølgelig er vi jo stolte ,men har jo sett på dette i håp om at det ikke blir et problem på skolen også.Jeg tenker på om hun kommer til å kjede seg og sånn.

De testet jo barnas utvikling i bhg hun går i også og der ligger hun på gjennomsnitts poeng summen til et barn på 5 år!! Må bare få tilføye at selv om dette er bra og ungene våre tydligvis er oppvakte barn,så er alikevel det viktigste at de er empatiske og sosiale med evne til å "se" og leke med andre barn:)Heldigvis så har hun disse egenskapene også:) :) "skrytemor"

Skrevet

Gurimalla!!! Så sprøtt! Det er akkurat som om jeg skulle sagt det selv! Jeg og var hjemme med han til rett før han fylte to og i barnehagen henger han med de litt eldre, for at han skal bli riktig stimulert. Har også vært litt redd for hvordan han skulle fungere sosialt og sånt, men det har gått strålende. Empatien er også i orden, for han kommer stadig vekk hjem og forteller om den ene og andre som han har måttet hjulpet,hehe. Han har til og med en fantasivenn som heter Lolloll -som er et spøkelse og får ikke kos av mamma'n sinn ?! hehe, hvor får han sånne ting fra??

Skrevet

he he så søt da:) du har fått post:)

Skrevet

you've got mail :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...