Gå til innhold

Ang barnehage vs. dagmamma/familiebhg


groma80

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er mamma for første gang og lurer litt på hva dere med flere barn syns, og dere som har erfaringer med både dagmamma, familiebarnehage og barnehage mener er det beste for en ettåring? Vi bor i Oslo, så det er hlt sikkert ikke lett å finne dagmamma, men hva anbefaler dere?

Hører så mye rart om familebarnehager for tiden.. at det finnes så mye useriøst.. samme med dagmamma. Men selvf hører man om ting i vanlig bhg også som ikke er bra.

Jeg synes det er vanskelig, men en må jo ha noe for å kunne jobbe og da! Setter pris på å høre ders meninger om temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min eldste (nå 18 år) var hos dagmamma fra 10 mnd til 2 år, deretter i familiebarnehage og så barnehage fra 3,5. Må si at jeg synes det var vanskelig med både dagmamma og familiebarnehage, man blir så avhengig av kjemien mellom deg og den som passer, og for ikke snakke om når det er sykdom hos dagmammaen eller i familiebarnehagen. Tror nok at jenta mi hadde det veldig bra begge stedene, hun ble forgudet, men jeg var veldig glad da hun fikk plass i barnehagen. Har søkt både barnehage og familebarnehage på Oscar nå, får jeg ikke plass så går jeg hjemme litt til - tror ikke jeg orker dagmamma en gang til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt full barnehageplass til vesleknerten fra august. Han blir nesten 13 måneder før han begynner, litt liten men......... De to eldste begynte også i barnehage når de var 1 år. Prøvde dagmamma med egne barn til en av dem, men det frister ikke til gjentagelse. Plutselig var hun eller ungene syke. En gang sa hun at hun godt kunne passe barnet mitt selv om de hadde omgangssyke, men fristet ikke så mye det da. Oppdaget også at hun ga 1-åringene sjokolade og kjeks for at de skulle holde seg i ro en stund. Nei, ikke morsomt.

 

Hørt mye rart om familiebarnehagene her i distriktet, så jeg satser igjen på offentlig barnehage. Håper bare vi får plass, har ikke familie som kan være barnepiker heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...