Gå til innhold

Da er jeg vel fremme med den magiske grensen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jeg akkurat 24 uker på vei og fra nå av vil de sette alle kluter til for å forsøke å redde babyen dersom han skulle bli født nå, han kan med andre ord faktisk ha en liten sjangse for å overleve utenfor magen min! Så rart å tenke på! :-) Håper virkelig ikke han kommer før om minst 14 uker til enda da, men fint å tenke på likevel, at nå er han over overlevelsegrensen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er med andre ord noen som har overlevd å bli født i uke 24?

Men hva skjer dersom man føder før uke 24? Da gir de ingen medisinsk hjelp til babyen?

Skrevet

Jeg er nesten sikker på at grensen går ved 24 uker, altså 24 fullgåtte uker, tror muligens de har reddet en og annen baby i uke 23+x antall dager, men ikke før det så vidt jeg har hørt om. Sjangsen for å overleve når han bare er 24 uker er fortsatt veldig liten, men den ER der og siden den er der så setter de i verk alle tiltak de kan. Før dette gjør de ikke annet enn å forsøke å stoppe riene tror jeg. Skal ikke si noe 100% sikkert her altså, men er dette jeg har lest i ganske mange ulike bøker om svangerskap i hvertfall, 24 fullgåtte uker/uke 25 regnes som den agiske grensen.

Skrevet

det stemmer at de vil gjøre alt for å redde den lille...så er jo sånn sett godt å kommet så langt åda..jeg fikk vite at mine to veier rundt 1kg..så jeg er så glad for det..for da er de ikke så små..

Skrevet

De gjør alt når man er fullgåtte 23 uker også..men da må man gi bekskjed om det. Vet også at det er blitt født en jente i uke 22 som også overlevde uten å få noen varige men..Men sjansen for å overleve blir bedre jo lenger den lille klarer å være i magen.

Skrevet

Skjønner godt hva du mener, man har mange milepeler i et svangerskap.

På Riksen sa de til meg at det var 50% sjanse for å klare seg hvis man ble født i uke 24. I uke 28 var det så mye som 90 % sjans for at de ville overleve.

Lykke til videre, vi får håpe våre små holder seg i magen i mange uker til. Selv er jeg 20 uker.

Skrevet

jeg fikk beskjed forige uke at nå var jeg endelig nådd en ny milepel siden jeg da var 23 uker på vei.

Skrevet

Er det forskjellig fra sykehus til sykehus eller? jeg er 23+3 i dag og gleder meg over hver nye dag jeg kan krysse av på kalenderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...