Gjest Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 I dag er jeg akkurat 24 uker på vei og fra nå av vil de sette alle kluter til for å forsøke å redde babyen dersom han skulle bli født nå, han kan med andre ord faktisk ha en liten sjangse for å overleve utenfor magen min! Så rart å tenke på! :-) Håper virkelig ikke han kommer før om minst 14 uker til enda da, men fint å tenke på likevel, at nå er han over overlevelsegrensen!
Enitsirk79 Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Det er med andre ord noen som har overlevd å bli født i uke 24? Men hva skjer dersom man føder før uke 24? Da gir de ingen medisinsk hjelp til babyen?
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg er nesten sikker på at grensen går ved 24 uker, altså 24 fullgåtte uker, tror muligens de har reddet en og annen baby i uke 23+x antall dager, men ikke før det så vidt jeg har hørt om. Sjangsen for å overleve når han bare er 24 uker er fortsatt veldig liten, men den ER der og siden den er der så setter de i verk alle tiltak de kan. Før dette gjør de ikke annet enn å forsøke å stoppe riene tror jeg. Skal ikke si noe 100% sikkert her altså, men er dette jeg har lest i ganske mange ulike bøker om svangerskap i hvertfall, 24 fullgåtte uker/uke 25 regnes som den agiske grensen.
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 det stemmer at de vil gjøre alt for å redde den lille...så er jo sånn sett godt å kommet så langt åda..jeg fikk vite at mine to veier rundt 1kg..så jeg er så glad for det..for da er de ikke så små..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 De gjør alt når man er fullgåtte 23 uker også..men da må man gi bekskjed om det. Vet også at det er blitt født en jente i uke 22 som også overlevde uten å få noen varige men..Men sjansen for å overleve blir bedre jo lenger den lille klarer å være i magen.
Marimarei Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Skjønner godt hva du mener, man har mange milepeler i et svangerskap. På Riksen sa de til meg at det var 50% sjanse for å klare seg hvis man ble født i uke 24. I uke 28 var det så mye som 90 % sjans for at de ville overleve. Lykke til videre, vi får håpe våre små holder seg i magen i mange uker til. Selv er jeg 20 uker.
mari~m/ lillebror. Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 jeg fikk beskjed forige uke at nå var jeg endelig nådd en ny milepel siden jeg da var 23 uker på vei.
Lone35 =0) Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Er det forskjellig fra sykehus til sykehus eller? jeg er 23+3 i dag og gleder meg over hver nye dag jeg kan krysse av på kalenderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå