Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Har svært lite melk igjen, mini har ikke hatt tid til å suge så mange sekundene de siste ukene. Har fått morgen og kveld i det siste og den siste uken har han sugd bare noen sekunder for så å slippe puppen og vri seg bort. Får han ikke til å ta den igjen etterpå. Jeg har smakt på melka noen dager nå, den er salt i smaken. Er det slutt da? Ingenting mer å gjøre? Han er forresten 10 mnd. Hadde et så inderlig sterkt ønske om å amme mye lengre. Det samme skjedde med amminga da eldstemann også var 10 mnd.
BettyBoob Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 er ingen amme ekspert, men kanskje kroppen din er klar for å slutte med amming?! Siden det samme skjedde med forrige mann, så virker det jo som om det er et mønster. Er jo synd siden du ønsker å amme lenger, men det er jo ikke så mye man kan gjøre med det når minien din ikke vil ha det du kan tilby. Jeg måtte slutte ved 6 mnd (hadde da ammet fra en pupp og gitt mme hele veien), da ble han forkjølet og nektet. Prøvde da han ikke var tett i nesen lenger, pumpet i mellomtiden, men nei. Skulle ønske jeg hadde kunnet fullamme så lenge som deg jeg!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Har tenkt på det sier om dette kanskje er et mønster, men mest kanskje det at de to ungene våre er veldig like, det ble mer og mer utolmodig ved puppen da de fikk fast føde. Likevel, minstemann har jo sugd seg til brystet hver kveld, men sluttet så snart det kom melk i munnen hans. Selv om jeg bare har ammet morgen og kveld i noen uker nå, så trodde jeg ikke melka skulle bli salt så fort.
Vona Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Ser du har stilt spørsmålet inne på Ammedebatten; bra, for der får du helt sikkert gode svar. (Jeg hadde tenkt å råde deg til å spørre der) Jeg har igrunnen aldri hørt om saltsmak i melken, men min jente på 8 mnd gjør akkurat det samme som din. Hun suger liksom desperat noen sekunder, så vrir hun seg bort og gråter, prøver igjen, men gråter igjen og er så fortvila... Jeg har funnet ut at det antakelig tar for lang tid for henne før melka kommer. Etter at vi begynte med fast føde, er hun vant med at maten kommer kjapt når hun er sulten. Ved amming så må hun jo kjempe litt før melka begynner å renne. Kan dette være tilfelle for deg? Når melka først kommer - etter et langt STREV med mange babytårer og en svett mamma, så ligger hun en del minutter og drikker effektivt. (jeg ammer IKKE offentlig for tida, for å si det sånn) Jeg ammer om natta innimellom, og da er det ikke noe problem. Da drikker hun og koser seg. Men på dagtid har hun liksom ikke tålmodighet til å vente på melka. Jeg har begynt å drikke amme-te for å få opp melkeproduksjonen (jeg er redd for å miste melka siden jeg ammer så sjeldent for tida). Noe annet en kan gjøre er å pumpe seg fram til melka begynner å renne, for så å la barnet overta (evt pumpe all melka og gi mm på flaske). I lengden kan det jo bli et styr, men det er jo en mulighet i starten for å se om sønnen din vil die da? Og så kan en få en nesespray (f.eks "Syntocinon") på resept som gjør at melka renner av seg selv etter noen minutter. Da slipper barnet å streve for å få igang utdrivningsrefleksen.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Takk for svar, Vona. Det er vel et par-tre mnd siden jeg hadde det slik som du, pumpet mye og begynte så smått med sprayen da melka ikke kom fort nok til tider. Det kommer ikke mere melk nå til tross for at jeg har brukt sprayen flittig siste tiden. Håndmelker bare ca 1 ml etter å ha tatt den. Lot eldstemann smake på den skvetten jeg melka ut i dag, den var salt, sa han. Ikke god, med andre ord:(
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Har melka endret konsistens? jeg oppdaga også at deler av melka, dvs fra en åpning var salt:( Den er også seig Og min gutt er bare 6 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå