Gå til innhold

Helt kvalm av usikkerhet...hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, har en jobb jeg ønsker å slutte i og har derfor akkurat begynt å tenke på jobb. Så ble jeg innkalt til intervju på første jobb jeg søkte på, gutten vår er syv mnd. Nevnte for firmaet at jeg har en gutt på syv mnd. og at permisjonen min går ut i juli. Så forhåpentligvis, om jeg får jobben trenger jeg kanskje ikke begynne før han er ett år.

Problemet mitt nå er at jeg begynner å grue meg vanvittig til å sette bort tassen i barnehage eller hos dagmamma. Er så delt i hva jeg mener er bra, på den ene siden ønsker jeg å være der for han, på den andre siden er det lurt av meg å jobbe med tanke på arbeidserfaring og selvfølgelig økonomi, selv om vi kunne klart oss med litt mindre penger en periode...

Helt kvalm her jeg sitter, bør jeg ta jobben, selv om det sikkert innebærer full stilling? Har jo det fra før av også, men kan kanskje få 80%. Hva med dagmamma, er det å anbefale fremfor barnehage?

Hjelp, så usikker her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det kun dere som familie som skal kjenne på følelsene og fornuften omkring dette før dere tar en avgjørelse.

Men her er min historie, hvis den kan hjelpe.

Eldsten min begynte i barnehage da han var litt over 2 år, jeg begynte å jobbe 80%. Det gikk skikkelig dårlig, jeg var ikke klar for å sette han bort. Jeg ble faktisk smådeppa av det. Så vi fant ut at jeg heller skulle slutte å jobbe. Dette var etter ca 4 mnd. Men før jeg rak å si opp jobben ble jeg sykemeldt fordi jeg fikk en del komplikasjoner i forbindelse med graviditet.

Vi beholdt barnehageplassen, men lillegutt gikk der bare noen timer ca 3 ganger i uken. Og vi hadde masse fri. Var i utlandet og på fjellet og hos besteforeldre. Denne gangen skal jeg kjenne mer på magefølelsen min før jeg setter bort barna. Mulig jeg blir hjemme lenge.

Skrevet

her kommer motvekten til det forrige rådet:

synes du skal ta sjansen. spesielt hvis det er det første barnet. Hør med jobben om du kan få ordninger som 80% (da har du 8 timer fri pr uke) og begynne når han er ett år. Er du motivert får du det til. Gruer meg selv skikkelig til å sette barnet i barnehage, men vi trenger penger (planlegger huskjøp og flere barn) Det kommer nok til å gå litt i ett.

Men barnehage fremfor dagmamma sier når jeg - spesielt hvis du ikke kjenner dagmamma GODT fra før!

Skrevet

er enig i sigbeth

hvis du vil, så ta jobben. men det er ikke noe nederlag å droppe jobben heller.

Mitt råd er som sagt å kjenne på både magefølelsen og fornuften.

og barnehage er best om du ikke kjenner dagmammaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...