Zandra72 Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 God ettemiddag modne og umodne damer/jenter...hihi;o) I dag har jeg vært hjemme med syke barn....alle tre! Men hva er jeg?....joda....verpesyk....ler av meg selv! Hadde egentlig for lenge siden blitt enig med meg selv at sånn mine,dine og våre barn var ikke noe for meg! Har datet litt de siste årene da, men først nå jeg virkelig har funnet mannen jeg vil bli gammel med....og vips ble jeg verpesyk igjen....haha! Barna er store og selvhjulpene, jeg kan gå ut å handle eller drikke kaffe hos noen lenge uten at det er noen krise. Jeg kan sove leeeeeeeenge i helgene de er hjemme også;o) Og likevel vil jeg snu alt opp ned på hodet med baby i huset igjen....hehe! Og hva har jeg gjort i dag? Joda.....satt ny p-sprøyte;o) Får foreløpig tenke med hodet her....hehe! MEN.....jeg har da 3 gutter(8-14 år), han har 3 jenter(9-15 år).....også flere midt oppi det hele? Hva hadde dere gjort? Nå er jeg jo inne på "modne foreldre" da;o) Både han og jeg er 35 år gamle.....vi flytter vel sammen først til sommeren/høsten.....og bør jo bo sammen en stund først før i begynner å planlegge dette seriøst! Og vi må jo ha det STORE huset for å få plass til alle disse barna;o) Og minibuss....haha! Det er mye tvillinger i familien min....kanskje vi blir 8 barnsfamilie på sikt....haha! Hvor mange seter kan man kjøre på vanlig lappen da? Må jeg virkelig ta busslappen?....ler og ler!! Men jeg virkelig ønsker meg flere barn....men det er plass og økonomi som lager en skygge over drømmen....sukk! Skal man bare følge hjertet og regne med at alt løser seg? Leser også om at mange sliter med å bli gravide etter p-sprøyta....noen her med slike erfaringer? Og det er kanskje mer slitsomt å være gravid langt oppe i 30-årene mot 20-årene?....ikke vet jeg....ennå;o) Men mine 3 svangerskap gikk veldig fint og det samme med fødslene:o) Ingen komplikasjoner av noe slag:o) Min kjære vil veldig gjerne ha mange barn med meg...hehe....men det får holde med et svangerskap til og håpe på tvillinger....hehe;o) En av hver....hihi;o) Hmmmm....tenke tenke.....hva skal jeg gjøre tro?
brumlemor Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 enkleste fødsel og snilleste ungen fikk jeg når jeg var 39!! og det er kjempekjekt med store søsken som kan hjelpe til . Blir nesten verpesyk her og nå.............Kjempekoselig med små barn igjen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Det viktigste er at alle dere som allerede er/blir en familie faktisk fungerer sammen i hverdagen. Så det er sikkert lurt å bo sammen en stund før man blir gravid. Da finner dere nok fort ut om dere vil satse på å få barn sammen også:-) Det er jo ofte slik at når man er forelsket og er i den fasen dere er nå, så ønsker man "ALT" på en gang. Jeg tror derimot at man også "skylder" de barna som allerede er der å finne ut av praktiske forhold før man "setter igang". Men å bli modne foreldre - ja det er bare FANTASTISK! Vel og merke når ting ligger til rette for det:-)
Maud Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er enig med Attpåklatten. En stor familie er topp. Det er deilig å få et barn eller to med mannen man elsker. Det er også sånn at det er krevende å få en sammensatt familie til å fungere (gå bare inn på Mine, dine, våre barn her på DIB og se skrekkeksemplene). Dere er allerede to voksne og seks barn som skal skape et liv sammen. Å få det til å fungere klarer dere helt sikker, men det er enklere hvis det ikke er en liten baby der akkurat når dere skal starte livet sammen. Jeg anbefaler absolutt babyen med mannen du elsker, men kanskje ikke riktig ennå?
dundreihundre Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Hei! Så at du spurte om erfaring med p-sprøyte, og har da litt jeg vil fortelle! Jeg brukte det i min "tidlige ungdom", før jeg fikk barna. Visste jo at det ikke var anbefalt, men jeg tålte ikke noe annet, så.......... Jeg mistet mensen helt, og fikk den ikke tilbake igjen før 15 måneder etter den siste sprøyta var satt. Syklusene mine var på 35-50 dager etterpå, og det tok enda to år før jeg ble gravid. Ble fort gravid med nr. 2 og 3, men da brukte jeg heller ikke hormonpreparater. Hvis du i det hele tatt vurderer å bli gravid igjen, vil jeg råde deg til å slutte med p-sprøytene. I hvert fall hvis du kan bruke en annen type prevansjon...... Ikke bare lett med så mange barn! Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!
Zandra72 Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2007 Hei dundreihundre:o) Takk for svar ang p-sprøyta! Nå har jeg nettopp tatt en sprøyte da, men vurderer sterkt nå og finne noe annet om 3 måneder.....noe du kan anbefale? Legen synes jeg skal bruke hormonspiralen og den er flott den, men ønsker barn før det har gått 5 år! Og synes det er bortkastet og sette inn en sånn en når jeg vil ha barn om ca 1 år! Også er det dette med p-piller da....er jo 35 år og ....kremt....røyker! Ikke lett dette her....hehe! Hva brukte du mellom første og andre barn? PS! Takk for svar fra dere andre også)
Reveenka Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Vil bare nevne at hormonspiralen også beskytter mot livmorhalskreft(forskningsresultater fra UNN) Jeg brukte spiralen mellom nr to og tre, og var i grunnen fornøyd med det. Relativt enkelt å ta den ut når man bestemmer seg for å lage baby, også.
dritgrei hei hei! Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 verpesyken ..... hvor lang inkubasjonstid har den? :-)
trebarnsmamma Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 jeg er også verpesyk.... men det er ikke mannen min ihvertfall ikke ennå. Høres festlig ut med en stor familie, men det er jo mange hensyn å ta. MAnge venninner sier de gleder seg til små barnsperioden er over for da blir det mer tid til alt mulig annet. Jeg ønsker barndommen til mine barn skal gå sakte fordi jeg er sikker på at dette er en av de beste periodene i livet, og ønsker gjerne å forlenge den med å få flere barn. annet kan en jo gjøre når vi bli eldre. et lite apropos til p sprøyta, da jeg spurte legen min om den sa han at det var som å skyte en spurv med kanon, han ville ikke anbefale den pga den store dosen med hormoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå