jente78 Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Nå blir vi snart gale. Jenta vår har siden hun var 10 mnd hatet å ta på seg yttertøy. Det blir bare værre og værre. Hun kaster seg i bue bakover og legger seg på gulvet og hyler. Klarer ikke å ha henne i fanget til vi har fått på alle klærne. Votter er nesten umulig å ta på, for ikke å si beholde de på etterpå. Vi bruker ca 15-20 min hver gang hun skal ha på mer enn bare jakke. Vi forbereder henne på hva som skal skje, hun går selv til yttergangen og peker ut. Virker som hun er forberdet og vil ut. Men så starter styret...... Etter at vi har lukket ytterdøren er alt strålende vell. Bli som ei sol. Har begynt å grue meg til å ta på henne tøy i offentlig sammenheng. Da har jeg krøpet til korset og gitt henne rosiner for å holde henne så rolig som mulig. Det fungerer,,,,. hun går ikke i barnehage. Vet ikke hvorfor hun har fått denne fobien. Hjelp oss
2_TETTE Skrevet 16. februar 2007 #3 Skrevet 16. februar 2007 Hei hei Må bare si at jeg lo godt da jeg leste innlegget ditt...var som å lese om sønnen vår... Ikke at jeg syntes det er så morsomt det som skjer altså...men så det liksom så levende for meg. Vi har begynt å lage null styr rundt det med å kle på. HAr sluttet å forberede han så veldig, men prøver å snakke om det vi skal gjøre osv..uten at det funker så veldig..Her sliter vi også med vanlige klær vi da, og å tørke seg etter bad og ta på pysj..Ikke gøy. Men vi ha sluttet å si noe og bare kjører på. Kler på han og snakker med hverandre mens han vræler og vrir seg. Vi ignorerer det rett og slett og bare gjør det vi må for at han ikke skak fryse ute:) Her også er det verdens blideste unge på vei ut døra. Det eneste som har hjulpet noen få ganger vi har veldig god tid, er å si hadet og gå fra han og stelle oss ved døra, d kommer han noen ganger og så løper han igjen. Men til slutt har han satt seg ned ved oss når vi spurte om han ville bli med... Men tror det er viktig å være sterk og bare gjøre det og ikke si for mye og gjøre et nummer ut av det selv om de gjør det..hihi.........Og å kle på med mange mennesker rundt, så drit i dem. Det er bare å gjøre det same som hjemme...det gjør vi.... Ble langt svar dette, men er liksom akkuat slik vi har det hver dag så kjenner meg så godt igjen:)
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #4 Skrevet 16. februar 2007 Dette har ikke med fobi å gjöre i det hele tatt, det handler om at hun vil bestemme selv og dette er hennes strategi. Her er det bare å väre konsekvent. Ikke noe dikkedarier, bare markere overfor henne at det er dere som bestemmer og at hun ikke har noe valg. Klärne skal på! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå