Gå til innhold

Vil ikke spise middager :( Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6,5 mnd gammel. Hun er glad i grøt ( bare søte typer ) og fruktpuré. Prøver å lære henne å spise hjemmelagete og butikk- middager... Hun hyler og gråter. Kan noen gi et råd ? Når dere begynte med brød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La middagene være en stund. Ingen vits i å presse henne når hun så tydelig gir uttrykk for at hun ikke vil ha. Prøv igjen om en mnd eller to, kanskje hun har ombestemt seg:-)

Vi begynte med brød rett før gutten vår var 7 mnd. Gikk kjempefint,vi kunne gjerne begynt tidligere. Skive med leverpostei var en stor hit:-) Bare husk uendelig med tålmodighet i begynnelsen. Det går treeeeeigt!

Skjær bittesmå biter. Har hun litt problemer med dem kan du duppe dem i litt melk til å begynne med.

Lykke til!

Skrevet

Tulla her hatet middag. Hs ba meg kutte det ene grøtmåltidet. Prøvde mange typer. Nå liker hun det utrolig nok. Hun fikk 8 måneders glasset tidlig da hun likte litt klumper. Du får prøve deg fram =0)

Skrevet

Prøv Hipp sitt 6mnd-glass med nudler, skinke og grønnsaker. Eneste snuppa mi liker iallefall. De liker ofte bedre tomatbaserte middager(altså de som er sterkest på farge) enn sånne typiske Neste-middager. Hvis hun ikke liker den heller kan du jo heller gi litt grøt eller frukt inntil videre =)

Skrevet

Prøvde Hipp sitt 6mnd-glass med nudler, skinke og grønnsaker. Den spiste hun :) Takk.

Skrevet

Skriver under på Hipp sitt glass med nudler! Litt tomatsuppeaktig smak, litt søt.

Hun elsker det!

Skrevet

Jeg har en middagsnekter som kaster opp og brekker seg av middagen. Det jeg gjorde som hjalp var å kutte ut middag for en periode, og så gi middag(potet og gulrot) der jeg dyppet hver skje i fruktmos. da spiste hun det! Så nå skal vi begynne å trappe ned på mosen.

Skrevet

Mi er snart 8 mnd og NEKTER middag, det har hun gjort siden hun fikk introdusert middag rundt 5 mnd... Lager de værste grimaser uansett hva jeg tilbyr, av hjemmelaget, HIPP, Nestle osv...

Er det ikke noe krydder av noe slag de liker de små da? Lager gjerne maten til henne selv, er det noen som har noe smart å putte i som faller i smak for de små??

Serverte foresten gulrotpurè med Pærepurè-topping... Og det var hvist greit =S Kan umilg være bra for magen...

Skrevet

Morsomt - jeg har også en 8-9 måneder gammel middagsnekter i heimen. Har prøvd både hjemmelaget og glass, men faller ikke smak - unntatt Hipp sin med nudler, skinke og grønnsaker:-) Spiser ikke mye av den, heller, men det er tydelig at den går ned om hun er i humør til det, iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...