Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg leste dette i et annet innlegg og lurer bare på om noen vet om dette stemmer? Det er på ingen måte for å henge ut vedkommende som har skrevet det, jeg lurer bare på om det er riktig. "Ikke slutt med mm! Med annen mat så dannes det nye fettceller, og de fettcellene blir der resten av livet og gjør det mye vanskeligere å kvitte seg med overflødig fett senere (hvis det er noen gang ønskelig). Mm danner ikke nye fettceller, bare fyller opp de som allerede er til stede, og da er det en enkel sak for babyer å kvitte seg med fettet" Er det riktig at mm ikke danner nye fettceller, men at all annen mat gjør det? Jeg trodde alt bare fylte opp eksisterende fettceller, jeg. Men jeg er ikke noen ernæringsekspert. Noen som vet det sikkert? Hilsen meg som lurer.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Ikke ekspert jeg heller, men det kan nok ikke stemme. De barna jeg har sett som kun har fått mm er mye større enn de som fikk bryst.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Og di barna som får bryst blir som regel større enn di som får MME..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Her er 2 artikler om temaet. http://www.babyverden.no/templates/Article____8549.aspx http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/2706257.html Når det gjelder forskjellen mellom MM og MME så viser den siste store undersøkelsen at babyer som får MM gjennomsnittlig legger på seg mindre enn babyer som får MME. http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=102577
*toppris* Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 JAJA... hva hvis man ikke kan gi mm... de fleste barn har da "valpefett" som de kvitter seg med etterhvert... og mme og annen mat har da blirr brukt i maaaange år, så er ikke farlig:)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Det er ikke snakk om MM kontra MME her. Det er snakk om MM i forhold til fast føde. Saken er at noen mener man burde slanke en baby ved å kutte ned på mengden morsmelk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #8 Skrevet 16. februar 2007 De to artiklene sier at MM regulerer stoffskiftet og gir beskyttelse mot overvekt også seinere i livet. Hvis man har av den "rundeste" typen babyer kan man passe på at maten ikke er full av tomme kalorier, men man skal da ikke slanke babyer. Her er et sitat fra babyverden: "Åtte internasjonale undersøkelser har vist at morsmelk har stoffer som beskytter barnet mot overvekt, men forskerne vet fremdeles ikke hvor lenge man må amme for å få denne effekten. Man tror noen av årsakene til denne sammenhengen er at stoffskiftet reguleres i ammeperioden og at stoffer i morsmelken bidrar til å regulere dannelsen av nye fettceller."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå