Gå til innhold

besøk av kompis av pappaen 3 uker etter termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, min samboer spør om han kan få besøk av en god venn 3 uker etter termin. det er en festival de gjerne vil gå på. men enn hvis barnet kommer 2 uker etter terminen? nei. det var vel ingen god ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilleggsopplysning: Kompisen har tenkt å være en uke, og vi bor på 80 kvadratmeter.

Skrevet

d hadde jeg aldri gått me på.. sorry meg men d er en nyfødt å bli kjent me der!!!!!!!!

Skrevet

Uff så slitsomt.. Da må du ta hensyn til han også da.. Hele tiden..

Jeg hadde nok sagt nei... Det er jo ikke et familimedlem heller.. men en kompis..

Skrevet

greit med ett besøk litt en dag, men bo en uke hos dere midt oppi det dere venter dere så hadde ikke jeg gått med på det. det er en tid dere burde bruke til og bli kjent med den lille og kose dere masse. ikke med besøk en hel uke...

Skrevet

Hadde aldri i verden gått med på den! Bedre før enn etter.. Skal du være "alene" med babyen i en uke? Tror når babyen blir født så har han ikke så lyst til å gå fra dere :)

Skrevet

Ikke jeg heller! Blir sprø bare jeg starter å tenke på det! Hehe

Har ikke kompisen egne barn eller? Sikkert vanskelig for han å skjønne hvordan den første tiden med et spebarn er uten at han har barn selv. Sett ned foten !

Skrevet

Jo kompisen har et barn men det barnet er 7 år så han husker sikkert ikke helt hvordan det var. Takk for råd, jeg har sagt nei egentlig men pappaen ble så skuffet. Da føler man seg jo som en mamma allerede som må si neiii, det går nok ikke lille venn. Men det er jo ikke så lett for han heller å vite hvordan det blir. Han er ikke så forberedt som meg, og jeg vet jo heller ikke hva det vil si å ha et barn.

Skrevet

Nei, det hadde ikke jeg orket! Et lite spedbarn krever en del, og pappaen må liksom være tilgjengelig for deg, ikke for en kompis... Hadde ikke latt pappaen dra på festival heller jeg da ;o)

Skrevet

men får du to uker før termin er babyen 5 uker... går an det og.. Ville sett det an jeg..

Skrevet

Skulle tro kompisen hadde vett til å melde pass spør du meg. Han er litt vel frekk dersom han tropper opp i barseltia di og skal bo med dere..

Skrevet

Definitivt ikke! Det kan jo faktisk hende at du ikke har kommet fra sykehuset enda...

Skrevet

nei, nei, nei... det tror jeg bare ikke vil funke, altså.. og det er en tid som dere aldri får tilbake.. om pappaen er litt skuffet i dag, så kommer han nok til å se det i ettertid!!

Skrevet

At venner spør om å få være hos en familie, (spes. førsteg.fødende) og å oppholde seg der mer enn et kaffebesøk den første tiden - det synes jeg er helt horribelt! De må da forstå at man trenger tid med babyen og ikke trenge seg på? Nei vettu hva, jeg hadde sagt NEI!

Skrevet

Her i huset sier vi nei også til overnatting av familiemedlemmer. Vi synes det er greit å få tid til å bli kjent med den lille og finne ut av hvordan det er å være foreldre før alle andre blander seg inn.

Som en annen over her også sa, tror jeg nok at jeg hadde sagt nei til at mannen skulle dra på festival så kjapt etter fødselen. Så jeg ville nok sagt at kompisen fikk finne seg et hotell. Dersom formen din er såpass at du synes det er greit å ha overnattingsgjester, da kan han heller komme til dere, men det bør du se på først når det nærmer seg.

Skrevet

Synes vel en uke var noe lenge ja.

Men om du får til termin el litt før kunne det vel ikke vært så farlig med et par dager?

Men de får såklart klare seg selv, ingen oppvartning. og ikke 1 uke.

Skrevet

hmm. Nei det var vel ingen god ide! Jeg for min del hadde ikke gått med på det! Aldri i verden!!!!! Bare så det er sagt :o) Koselig med besøk og greit at man skal være gjestfri, men om det er noen gang en har lov til å si nei så er det NÅ!

Skrevet

Det må du ikke finne på å gå med på! Du kommer til å angre. Det er en tid da dere skal være sammen å bli kjennt med den lille.

Skrevet

Bare det at kompisen sier seg villig til å bo hos dere 3 uker etter termin vitner om dårlig intelligens...

NEI! Hadde ikke skjedd hos meg hvertfall!

Skrevet

ALDRI!!! D må da pappan skjønne vel! Festivaler kan han gå på senere, babyen kommer først!

Skrevet

Det kommer jo AN på kompisen og på samboeren osv...

Men om han kommer vil vel samboeren din liksom kjenne på kammeratens forventninger og følge opp disse, snarere enn å være var for dine behov og følelser... og barsel er en "nervene-på-høykant-tid" : Det kan hende at et besøk på denne måten forskyver fokus og dere ER jo ferskiser sant? Første barnet og greier? Ja da tror jeg det vil bety for mye nytt og JEG vet av erfaring at logikk og følelser ikke kjører samme vei i slike tilfeller - du vil kjenne deg fremmed i egen hjem - det er mye nakenhet og bustethet og trøtthet med spedbarn. Skal du FØØØØØLE på hensynet til HAM gjesten om barnet gråter i natten? Skal du forstille DEG, og hva om du trenger å lufte de såre brystene en halvtimestid???? For DET hjelper nemmelig godt :-)

og du vil kunne føle at det er DEG det står på i forhold til denne festivalen, og ikke SITUASJONEN!

SÅ det er nok ikke heldig, og det er nok litt mye å be om av din samboer. Han burde forstå at det er mye å ha han boende akkurat i DENNE tida!

Skrevet

Aldri verden om det har gått her i huset!! Er han helt bortreist han kompisen eller som spør om nå slikt i disse dager.

At pappaen blir "skuffet" over dette å synes jeg også høres rart ut. Vil ikke han ha kvalitetstid med den nye babyen da?

Skrevet

Wow, det innlegget engasjerte virkelig. Jeg kan berolige alle med at pappaen nå har kommet til fornuft og sagt til kompisen at det ikke går. Og kompisen hadde full forståelse for det, og hadde lurt på om ikke pappaen tok munnen litt for full da han inviterte på besøk. Men til forsvar for min kjære samboer så må jeg si at vi er ferskiser ja og vi klarer ikke helt å forestille oss hvordan dette skal bli. Uansett, hyggelig at så mange engasjerer seg. Jeg er helt sikker på svaret nå i alle fall :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...