Madamina Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Gutten min bare ruller og ruller. Beveger seg hverken frem eller bak, men rundt i ring. Han har god teknikk og fart. Kanskje jeg burde kjøpe antiskli-strømper så han kommer seg opp på knærne? Han er veldig nysgjerrig og kan utforske ting i 30minutter på egen hånd. Han er vel mer mental enn fysisk. Men bekymrer meg litt.
AnonymeAnine Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Ingenting å bekymre seg for. Det kommer, det kommer. Bare nyt det at du ikke trenger å løpe etter ham hele dagen - enn så lenge. La han utvikle seg i sitt eget tempo:-)
Stjerne37 Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Lillegutt på 8mnd klarer ingen av delene,ingenting å bekymre seg får,kommer etterhvert.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Har en meget bedaglig tullemor =0) hun kan snu seg ake seg litt bortover om hun gidder men ikke mer enn det. Kommer når hun føler for det =0)
Eliise Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Ja, vår på snart 8 kryper rundt over alt... Plukke på og dra i osv.. Nå har hun begynt å reise seg opp også. Men har jo null kontroll så det blir mye knall og fall for tiden... Men sette seg på rompa, karer hun ikke =P Tror hun ble skremt for en tid siden, da hun tippa over og skalla... Alle tar nå sitt tempo... Vil bare gjenta de som ble sagt over her.. NYT det så lenge de ligger nogenlunde rolig =)
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Vår krabat på 8mnd krabber ikke og har ikke satt seg opp. Han kommer seg bra bakover og rundt i ring men ikke fremover enda...
ukjent Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Samme her. Setter seg ikke opp selv og krabber ikke. Kommer også bakover og i ring,men ikke fram. Han er utrolig frustrert for tiden.
snull Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 NYT DET !! Om noen uker så fyker du rundt så svetten siler ;-)
ღ♥Mamma'n til prinsessaღ♥ Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Dattern min beveger seg rundt og holder det gående.. Sitter fint selv men krabber ikke enda.. Rompa i været, og prøver og prøver på å krabbe men får ikke til hehe.. Så da fortsetter hun bakover!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Hun krabber, setter seg opp selv, og reiser seg:-) Men ta det rolig, dette er veldig individuelt, og han kommer til å bli like flink som de tidlige når han er klar!
Gunn og Gutta Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 minstemann begynnte å farte rundt når han var 6 mnd, men det er sånn froskekryping, hvis du skjønner, han reiste seg opp når han var 8 mnd, men jeg tror dette er tidlig, for storebror reiste seg ikke før han var 10 mnd, og han begynte å krabbe samtidig.
Tibra Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Hei Mini på 8 1/2 mnd hverken setter seg opp eller krabber. Men de siste 2 dagene har han blitt kjempeflink til å åle seg framover med armene, før det rullet han dit han skulle. Han har egentlig vært en veldig rolig og makelig anlagt baby hele veien - og jeg har lært meg å sette pris på rolige dager, og jeg har slått meg til ro med at han er jo flink til andre ting feks veldig fingernem:)
75 modell og mamma til 6 Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 stor forskjell på barn når man tenker på motorisk utvikling. Venninna mi sin jente gikk da hun var 16 mnd, mens min jente da hun akkurat var blitt 9 mnd, alt like normalt
Marius06 + tvillinger Skrevet 15. februar 2007 #14 Skrevet 15. februar 2007 Hei. Marius er bare litt over 7 måneder, men ville bare si hva HS sa til meg sist vi var på helsestasjonen. Det som forventes at barn på 8 måneder skal kunne, er å snu seg fra mage/rygg og rygg/mage, samt å snu seg rundt i ring. Ikke noe mer enn det.
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 Tulla vår, som er barn nr. 2 åler seg fram i godt tempo nå. Hun går oppi krabbeposisjon, men krabber ikke. Hun er i ferd ned å lære seg å sitte opp, men sitter ikke rak i ryggen. Hun støtter seg på hendene, og svaier framover. Hun elsker også å rulle seg rundt. Siden det er vår nummer to, så håper jeg hun lærer segå sitte snart for da kan hun sitte i stolen sin når hun spiser (storebror blir så sjalu når hun sitter påfanget), ellers er jeg bare glad til om det tar litt tid før hun futter rundt. Det kommer absolutt tidsnok. Jo mer modne de er mentalt før de virkelig suser rundt, jo bedre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå