Gå til innhold

kjempe forkjøla.......

Sprudle *født en liten jente*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt veldig forkjøla og jeg er så utrolig redd for å smitte datteren min..... hvor stor sjanse er det for dette!? jeg kan jo nesten ikke la vær og amme osv....

noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp deg munnbind og vær ekstrem nøye med håndvask og generell hygiene. Forkjølelsen smitter vel ikke gjennom morsmelken? elle rer det jeg som er helt på jordet?

god bedring

Jeg var kjempe forkjølet på nyfødtintensiven, fikk karantene noen dager, deretter munnbind. Ble ikke smittet min lille. pumpet meg og han fikk morsmelk på sonde

Skrevet

Det er viktig at du fortsetter å amme.Hentet dette fra ammehjelpens hjemmeside:

Sykdom hos mor:

Infuensa, forkjølelse, infeksjon og feber

Brysternærte barn har vanligvis god motstand mot infeksjoner, fordi de antistoffene mot sykdommen overføres fra mor til barnet via melken. Fortsett ammingen så ofte som mulig for å forebygge sykdom hos barnet. Dersom du i en kort periode må ta medisiner som ikke er forenlig med amming, kan du pumpe deg hver 3. time, og kaste melken. Gå tilbake til hyppige amminger så fort som mulig. Du må selv veie ditt eget behov for hvile mot behovet for amming eller pumping. Det er selvfølgelig fint om du har hjelp til barnet når det er våkent.

Jeg har vært forkjøla to ganger i høst,uten at lillemann har blitt syk. Håper det går bra!

God bedring.

Skrevet

tusen takk for svar! :)

hun har ikke hatt noe sykdom etter vi kom hjem fra nyfødtinensiven så vi får håpe det fortsetter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...