Gå til innhold

Tariff i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva jeg kan "kreve" i lønn?

Manpower har skaffet meg en jobb og skal skriveunder kontrakt i morgen.

Jeg er 27, har fagbrev butikkfag, ca 3 års erfaing fra butikk, 1 år fra annen bransje, og gått hjemme med barn i 4 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har erfart at forskjellige kjeder opererer med forskjellige tariffer. Jeg er 25, jobber i butikkog har butikkfagbrev, ca 6 års butikk erfaring + 2 års lager. Timelønnen min er 134,5. Det er vel no rundt det du kan "kreve".

Håper det hjelper!

Skrevet

Da fikk jeg høre lønna i dag, den var på kun 112,- De fulgte HK sin avtale... Er jo tillegg etter 18 på hverdager og 13/16 på lørdager, men allikevel.

Hun sa det var det lønnstrinnet jeg gikk under med mine år med erfaing og at fagbrevet lå inni der...

• 1 måned senere...
Skrevet

Det hørtes veldig lite ut.....Har ca 4 år erfaring fra butikk men ikke fagbrev, og jeg fikk 117kr timen...

• 10 måneder senere...
Skrevet

hei hei.

jeg er 24 år og har hatt fagbrev i snart 3 år. med lærlige tiden har jeg jobbet i butikk i snart 5..

jeg å lurte veldig på lønna for jeg syntes det jeg ble fortalt var startlønna var rett og slett ræva... de sa 112 kr timen. så jeg ringte opplæringskontoret og fikk nr til noe sånn arbeidslønns kontor greie for handel og de fortalte lønna var lønnstrinn 6 første året og lønnstrinn 6 andre året men da pluss 7 kr...:-) dette i en butikk med tariff avtale ihvertfall veit ikke om du ble så veldig mye klokere av det men tror det spørs akkurat hvem butikk du jobber i.. jeg har ihvertfall ca 146 kr timen og det er i en dagligvare butikk.

• 1 år senere...
Skrevet

I Cubus hadde du fått 154,-/time

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...