Gå til innhold

Det var dette med soving igjen da.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden på 4 1/2 mnd sover godt om natten, og sovner relativt fort av seg selv når vi legger ham i 19-19.30 tiden. Om dagen har han alltid sovet i vogna i gangen, og for noen uker siden begynte vi å sette ham ut fordi han sover bedre der. Vi har skjemt ham ut med å trille/gynge til han sovner. Jeg syntes egentlig ikke det gjorde noe, fordi som regel er det snakk om et par minutter, og det er verdt det når han sover 2-3 timer. De siste par ukene har han begynt å våkne flere ganger iløpet av hvilen. Jeg går ut, gynger vogna i et minutt, og han sover igjen. Han trenger jo å sove, og dagene blir liksom "perfekte" når han sover et par timer på formiddagen og et par på ettermiddagen. Men det er jo litt irriterende å springe inn og ut sånn... men han sovner ikke igjen hvis jeg ikke gjør det, og dagen blir rotete med mange små dupper.

Han er jo vant til at vogn = bevegelse. Ville dere likevel prøvd å gjennomføre at han sovnet av seg selv i vogna? Av og til går vi jo tur når han skal sove, vil han bli forvirret? Tenker at om han sovnet uten at jeg triller på ham, at han kanskje ikke vil våkne så ofte. Eller om det bare er en periode han er inne i, at han hadde våknet uansett.... Ikke lett dette! Har prøvd å få ham til å sove både i seng og vogga (sover i den om natta) på dagtid, men det blir hysteri av det...! De få gangene han har sovna, våkner han veldig fort igjen.

Hvordan er det å ta kampen med å sove i seng på dagtid? Leste i et annet innlegg at det kan gå utover det at han sovner fint om kvelden...

Har en på snart 3 år også, han sov en del i vogna han også, men på et eller annet tidspunkt begynte han å sove i senga og jeg husker ikke at det var noe særlig problemer der.... husker heller ikke når/hvordan vi gjorde det!:)

Tar mer enn gjerne i mot råd og erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vet ikke helt hva jeg skal svare, men begynner med det siste spm først; Elias sover i sengen sin på dagen også - hvis vi ikke skal ut på tur, da er det vogna!!! Han sovner av seg selv både på dagen og kvelden. Men han sover bedre i sengen sin enn vogna. Han pleier å ha en 2-4timers dupp på dagen i sengen, men i vognen er det kortere, og han sover nesten bare når det er bevegelse.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd sengen på dagen også.....

Ang lang dupp vs korte dupper;

er også vant til en lang dupp, men det skjer ikke hver dag. Og nå er det kun en lang dupp pr dag i tillegg til to korte dupper. De blir jo eldre og trenger mindre og mindre søvn... kan jo være det som skjer med babyen din....

vel lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...