Gå til innhold

flat i bakhodet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

datteren min er 5 mnd og er blitt litt flar på den ene siden i bakhodet. grunnen til dette er fordi hun alltid ligger på den samme siden om natta. på dagen passer jeg på at hun ligger på den andre siden også.

er det noen som vet om jeg kan legge henne på siden med en dyne bak ryggen på natta??? har ikke tort og gjort det for alle sier jo at små barn skal ligge på ryggen...

noen som har noen gode råd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har barnesenga hans ved siden av vår. Han sovner ofte med hodet vendt mot oss, så her hjalp det å snu han i senga :) Men det er jo igrunn ikke sikkert at jenta di vil gjøre det samme. hmm, har ingen bedre tips enn det, men kan jo legge til at jeg selv ikke har turt å legge han på siden om natta. Er litt hysterisk med tanke på krybbedød, kan jo hende andre synes det er helt greit.

Skrevet

Hør med hs. Men ikke bikk henne over på siden med støtte av en dyne. Prøv deg ut med og legge henne andre veier i sengen. Hode der føttene pleier å være og sånn. Pass på hvilken skulder du holder henne opp til, når du bærer henne. Og sjekk om hun kan snu hodet til begge sider like godt og langt. På helsestasjonen har de fysioterapauter som kan gi deg tips til øvelser og sånn hvis det viser seg at hodesnuingen er ujevn.

Skrevet

Samme med gutten vår. Vi ble henvist til helsesøster og videre til fysioterapaut. Dere må trene på at barnet er like sterk på begge sidene. Faren med flatt hode på den ene siden er at barnet bli assymetrisk/ motorikk bare med den ene siden. Det er viktig med symetri for den mototriske utviklingen til barnet.

Snakk med helsesøster.

Skrevet

Hei!

Vi fikk et godt tips av hs som vi har gjort, har sluttet nå, (Gud vet hvorfor??) Det er at du kan legge et teppe under hodet hennes, rulle endene innover mot hodet, og gjøre det vanskelig for henne å snu seg til favorittsiden... Om du skjønner hva jeg mener...? I begynnelsen støttet vi dette teppet opp m en dyne, så det skulle vre vanskeligeer for henne å rulle hodet over på høyre side. Begynte med dette da hun var 6 uker, og nå er hun 5 mnd...og er enda litt skjev, men vi går både til fysio og osteopat for det da..

Men prøv teppetrikset... Ellers tar det lengre tid nå som hun er blitt såpass mange måneder... Fysio sa t oss når vi kom dit v 4 mnd, at hun burde kommet før hun var 6 uker, for da hadde det gått fortere.. For barna blir jo hardere og hardere i hode ettersom tida går.

Snakk m hs, og spør kanskje om fysio...

Skrevet

Ville også sjekket ut denne siden jeg: www.kiss-kidd.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...