Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å sove gjennom natten og??

Hva går denne evt. ut på??

Når evt lov å bruke denne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det hun litt "gale" damen som mener at babyer skal sove på magen, for at de skal sove hele natten? Eller er det en annen dame? Vil få fasitsvar på hvordan jeg fåt tassen til å sove jeg også....bortsett fra å legge han på magen da ....

Skrevet

Nei det er ikke hun gale svensken..

Er det ikke hun som er helsesøster/jordmor på God MOrgen Norge da?

Skrevet

Jo det er hun på go morgen norge!!

Har visst gitt ut en bok nå nylig om emnet!!!!

Skrevet

Det må jo være noen her som har denne boken!!

Skrevet

Nina Misvær sin bok beskriver noen av metodene du kan bruke for å danne gode søvnvaner (bla. Ferber) på en veldig god måte! Vi har hatt veldig nytte av denne boka og nå begynner vi virkelig å se resultatene av jobben vi har gjort- kjempedeilig! Anbefaler denne på det sterkeste!

Skrevet

Både Misvær, Naphaug og Wahlgreen (hun svenske) har samme metode. Det er Ferbermetoden også kalt Skrikemetoden.

Ifølge Ferber (han som laget metoden) er det ikke en vidunderkur. Den virker på noen, men ikke på alle.

Helsesøstre har en tendens til å anbefale metoden uten noen form for motforestillinger, men anerkjente psykologer som f.eks. Jesper Juul advarer mot å bruke den.... se http://www.famlab.no/article.asp?id=948

Anbefaler deg å lese litt fra begge sider før du bestemmer deg for hva du vil gjøre.

Personlig tror jeg skrikemetoden vil være like "ut" om 20 år som "sove-på-magen" er i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...