Gå til innhold

Hvem skal betale pass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 10 mnd, og i juni hadde jeg tenkt å ta med han til Nederland på ferie hos noen venner. Så da må jeg nok gå til anskaffelse av pass til minsten, noe jeg måtte ha gjort uansett (min far bor i utlandet og vi besøker han en gang i året).

Jeg trodde jeg måtte betale passet siden det da var jeg som hadde et øsnke om at han skulle få det, men så sa en vennine av meg at dette kanskje var en at tingene vi skulle spleise på. Er det noen som vet noe om dette?

Vi har vel det som heter delt foreldre rett, men jeg har hovedomsorgen, Far har samvær 2 dager i uken, og annenhver helg (ikke overnatting).

Er det også noen som vet hvor mye et pass koster? Mins å huske at det kosta 750 kr for 3 år siden, men det er kanskje billigere til barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel billigere for barn mener jeg:)

Vi har det sånn at den som skal til utlandet med barnet betaler passet. Hos oss er det far, siden han har best råd, og dermed tar ungen oftere på ferier til utlandet. Men du kan jo spørre far om dere kan spleise. Men det dere skal spleise på er vel sånt som konfirmasjon og tannregulering ol...?

Skrevet

Syns dere kan spleise jeg. Selv om det er du som tar han med til utlandet først så kommer det nok til å bli fars tur en annen gang.

Du kan jo spørre han da. Tror det koster 500kr. Men det må byttes ut etter 2år da så det blir jo litt penger.

Skrevet

Okey... Tenkte å høre med han hvertfall....

Han må uansett ha et pass.... :)

Husker ikke hvor jeg hørte dette, men et eller annet sted hørte jeg også at det var vanlig å spleise på ting som ny sykkel, ski/snøbrett osv, da det er ting som begge foreldre "har nytte av".... Og slikt som tannregulering og konfirmasjon også......

Slikt som sykkel osv er ting jeg i utgangspunktet har belaget meg på å betale selv, men det gjør jo selvfølgelig ingenting om han betaler litt også.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...