Gå til innhold

Nå lukter det

Anbefalte innlegg

Skrevet

ribbe her:-)

Fra å ha null matlyst og nesten ikke fått i meg smula siste uken, fikk jeg igår lyst på KJØTT!!!

Jeg var rett og slett kjøttsulten:)

Så igår kveld ble det deilig biff - servert i sengen, med iskald cola og ny film:-)

Og nå står ribba i ovnen og det lukter nydelig her i heimen:-)

Vi har den store rydde og vaskedagen, jeg og eldstedatter, de andre er på jobb og skole. Vi får invasjon av utenlandsgjester her i morgen formiddag og måtte bare hive oss rundt. Her har det ikke akkurat blitt gjort mest husarbeid siste 2 ukene....:-(

Så blir det en tur innom barna til søster og gi dem en klem:-)

Nå er det kaffepause, så er det på`an igjen. Skal ut til Dailis og levere en stabel med kakefat, skal avgårde og hente de ferdigtrykte programmene til i morgen, må ut og handle litt, både til overnattingsgjester og til minnestunden, hjem og stryke tøy til 5 personer, sjekke at alt er intakt og rent og pent. Så besvimer jeg vel i sengen i kveld tenker jeg............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte visst å nevne at jeg må stryke sengetøy til 7 personer og legge på rent også..............absolutt det kjedeligste jeg vet om......sukk.....

Skrevet

sengetøyet skulle jeg ha hjulpet deg med, for det syns jeg er både hyggelig og artig!

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg klatten, for jeg sitter så innmari på feil side av landet.... jeg kan ikke hjelpe, jeg er jo her.... mne jeg tenker på dere mange ganger om dagen!

Lykke til med alle forberedelsene, og kos deg med ribba!

Ribbe vil jeg oogså ha, det er jo det beste som finnes ...

Alt alt godt!

Skrevet

Jeg kan komme i kveld og stryke og legge på!!!!! Gjør det så gjerne... hvis du vil!!!

Skrevet

Kjære klatten!

Skulle så gjerne ha gjort noe praktisk for deg, jeg også! Ikke så lett å få til bare.... Godt dere har mange rundt dere som stiller opp, det er fortjent! Håper det ordner seg sånn at du ikke er altfor sliten før morgendagen. Jeg skal sende masse gode tanker og ha noen fine melodier i hjertet mitt for dere i morra!

Klem!

Skrevet

Takk dere gode jenter:-)

Det er godt å ha noe å pusle med, så tankene kan flyte fritt.....

Duften av ribbe gjør meg glad, mest fordi jeg vet at søster fikk nyte ribba til mamma ennå en gang, og fordi det er en god duft, full av gode minner:-)

Rart det der med alle minnene som bare tyter inn fra alle kanter nå - de er gode å ha!

Så jenter, den beste gaven dere kan gi, er å skape minner for deres barn og familie, gjør hyggelige ting, si gode ord og bruk tiden godt:-))

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det med praktiske gjøremål, kan være greit å ordne og fikse litt....

AMEN til det andre :)

Skrevet

Å som jeg har lyst til å hjelpe dere med noe...

Er det noe du trenger et phantom til å gjøre, så si endelig ifra!

Hva som helst min venn!!

Klem klem

Skrevet

Eh... STRYKE SENGTØY??? Synes folk burde være fornøyd med rent sengtøy jeg... hvem pokker har tid/energi/lyst til å kaste bort tid på sånt? Trodde helt seriøst at sånt forsvant for en generasjon eller to siden....

Skrevet

Hvis du ikke bruker anonym-knappen neste gang, så kan jeg gjerne gi deg ett ordentlig og greit svar på spørsmålet ditt.

Skrevet

Bra svar, Trollmora! Det var nok ei som hadde forvillet seg inn fra skravle - her på siden har vi det så fint _nettopp_ fordi vi ikke bruker den anonymknappen....

(unntatt når noen skal tøyse, da - men det er en annen skål...)

Håper at Attpåklatten får en dag som du og familien kan minnes - at dere får det fint sammen, dere som skal gjennom disse dagene, ukene og månedene fremover.

Og selvsagt syns gjester langveisfra at det er koselig med rent og nystrøkent sengetøy.

(Jeg begynner rett og slett å bli så inspirert av alt dette snakket om strykin at jeg tror jeg skal skaffe meg en klesrulle; det husker jeg vi hadde hjemme da jeg var liten.... Da tar jo ikke sengetøyet så stor plass i skapet, heller...c",))

Skrevet

Hva er svaret som ikke kunne gis til en som var anonym?

Skrevet

Er du sikker på at du er på riktig forum???? At det ikke var Kranglesiden du skulle innom?!?! ;=)

Skrevet

Hei Annenym,

Jeg vet ikke hvilket svar det var ment å gi vedkommende som valgte å trykke på anonymknappen. Men følgende vet jeg...

For de av oss som er brukere av denne siden jevnlig, og som er en del av det fine felleskapet som finnes her inne vet at vedkommende som freidig og respektløst gjøv løs med et slikt spørsmål, valgt absolutt feil sted, tid, mottaker og tråd for dette spørsmålet.

Ingen er like, vi velger alle våre måter å gjøre ting på, men vi er vel alle enige om å behandle våre medmennesker med respekt? Og noen ganger er det viktig å å vise denne respekten tydeligere enn andre ganger...slik som i dette tilfellet ikke ble gjort.

Skrevet

Kanskje det var ærlig og redelig sjokka overraskelse?

Er det respektløs å gi uttrykk for sin mening? Eller... er det bare "etablerte" medlemmer av det "fine felleskapet" som har lov til å gi uttrykk for meninger eller komme med spørsmål?

Og... fortjener ikke "anonym" like mye respekt som alle andre? Eller må en være jevnlig bruker av siden for å ha lov til å gi uttrykk for egne følelser eller meninger?

Nei her var det dommer, jury og bøddel i ett!!!

Skrevet

Her er meninger velkomne. Du tråkker allikevel midt i salaten. Du svarer surt til en som har opplevd et stort tap i livet og som oppsøker et fellesskap for å hente støtte og trøst. Det hadde du visst hvis du var "etablert". Hvis du hadde deltatt regelmessig i dette fellesskapet hadde du visst at det er stor takhøyde for å være uenig og for å si hva man mener. Når du svarer "hvem pokker har tid/energi/lyst til å kaste bort tid på sånt?" og hevder at det å gjøre noe som denne damen altså synes er viktig er noe som "forsvant for en generasjon eller to siden....", da trer du ikke inn i et fellesskap på en måte som tar hensyn til hvordan det fungerer.

Allikevel har du helt rett i at du kan blåse i sosiale spilleregler, du kan komme hit og stille spørsmål på en helt uforstående måte. Vi som er her inne har rett til å beskytte en vi bryr oss om.

Hadde du spurt på en respektfull måte om HI virkelig synes hun må stryke sengetøyet og kanskje kommet med et forslag til hvordan hun kunne ønske gjestene velkomne til fine senger på en annen måte, DA hadde du svart i tråd med tonen på dette forumet. Det er du kanskje ikke interessert i å gjøre?

Skrevet

Ærlig talt, Annenym! Hvis du gjør leksa di og leser tråden skikkelig vil du forstå at akkurat denne gangen skal du la dine ting ligge!!!!! Hovedinnlegger planla sin egen søsters begravelse som har vært i dag. Hør på hva de faste her sier, og for hvertfall denne ene gangens skyld; rull inn nå. Nok er nok. Vis respekt i dag. En annen dag er det du som trenger det mest...

Skrevet

Tonetrollet, jeg bare lurte på om ikke Anonym fortjente samme respekt som andre? Dette er tross alt et offentlig forum... alle fortjener samme takhøyde, respekt og omtanke - ikke bare de faste deltakerne i det "fine" felleskapet...

Skrevet

Vær så snill annemyn, les en gang til på innleggene til phantomet, tonetrollet og de andre. Dette var ikke riktig tråd å begynne å kverulere på. Både du og anonym er velkommne til å starte nye tråder, komme med innlegg og dere skal selvfølgelig få svar. Greia er at denne gangen ble det helt feil tråd å ta opp dette temaet på. Takhøyde, respekt og omtanke er faktisk fellesordene for alle på dette forumet., her trenger man ikke å være etablert for å si sin mening eller komme med innlegg. Vær så snill å la temaet ligge nå, om ikke annet så i respekt for HI og den situasjonen hun er i idag.

Skrevet

Så her er tråden det har vært så mye snakk om-

Nei, vettumeghva! Stryk sengeklær du, attpåklatten, om du vil!

Tanta mi hadde 7 barn. Hun strøk tilogmed vaskekluter og dukkeklær!

=) Mden hun likte det,hun da.

Synes hun alltid strøk på noe hehehe...

Anonym; noen ganger er det best å holde kommentarene for seg selv.....

Men du har sikkert ikke vært her inne så lenge at du vet hva enkelte har vært igjennom i det siste. (for å unnskylde deg bittelitt)

Men som sagt; enkelte kommentarer er best usagt og uskrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...