Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Eller blir det for mye d-vit.? Og skal man gi 10ml sanasol til en på 16 mnd også? Står jo kun 10 ml på flaska, men er det ikke forskjell på ettåring og åtteåring?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Vår hs anbefaler ikke sanasol i det hele tatt pga sitrus og sukker. Det holder nok bare med d-vit.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Ikke sitrus til en på 16 mnd? Han spiser jo appelsiner som en galing jo! Så tror ikke akkurat at en skje med sanasol har så mye å si;) Han har aldri reagert på appelsin.. Og er da ikek store mengder sukker heller da..Synes enkelte hs er litt hysteriske..barna "skal jo ikke" har sukker i noe omtrent lenger jo..så om de får litt gjennom en skje om dagen tror jeg ikke det gir de diabetes akkurat..Da synes jeg det er viktigere at han får i seg de vitaminene han trenger, om det så fører til en liten mengde mer sukker..Han er umulig å få til å spise grøt og spiser sjelden noe særlig middag..så ønsker at han skal få i seg litt vitaminer! Spiser jo nesten bare brød og frukt (er vitaminer i det ja, men uansett..mineraler og fettløselige vit tenker jeg på..) Var ikke ment som kritikk mot deg dette..men synes kanskje hs di virker litt hysterisk bare.. men har du et barn under 1 år blir det jo litt annerledes da..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Ja har barn under 1 år men hun anbefaler ikke sanasol i det hele tatt. Dvs pga sitrus og sukker hos de under 1 år og pga sukker for de over 1 år. Ja hun er nok noe hysterisk men det er jo noe i det hun sier da. Personlig så ga jeg sanasol til min eldste fra h*n var ganske liten og gjør det fremdeles. Lett å få inn nettopp fordi det er litt søtt. Til min yngste så gir jeg kun d-vit. Det er ikke bra med for mye d-vitamin heller så du burde nok gi bare en av delene.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 HS sagde at vi kunne give Sanasol eller lign. i stedet for d-dråber, da vi var på 1-års kontrol. Han liker ikke tran. På apoteket får du købt flydende multivitamin (tilsvarende Sanasol), som hverken indeholder citrus, sukker eller gluten. De skal ikke have både d-dråber og multivitamin præp.
Guttemamma x 3 Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Vi har prematurbarn og har gitt multivitaminer (samme som sanasol/biovit) helt fra starten. 10 ml. hver dag også for disse knøttsmå. Du skal ikke gi både full dose sanasol og d-vit-dråper for da kan det bli for mye d-vitaminer. Hvis du vil gi begge deler må du halvere dosen på begge.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Du trenger ikke gi begge deler nei Vi gir biovit (ga d-vitdråper før)
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 Får dem nok d-vitaminer av sanasol eller biovit da??? Trodde det var kun d-dråper og tran og selvfølgelig fet fisk som ga nok d-vitamin jeg. Vi gir i alle fall bare tran til lillemann. Det dekker d-vitaminbehovet hans skulle jeg tro. I tillegg får han mye jernrik kost og c-vitamin av appelsiner, juice, paprika osv...
Cat.68 Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 Barnelegen her sa at Biovit er et fullgodt alternativ til Tran.
virrevirrehodet Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 Hvordan smaker Biovit? Og inneholder den kunstig søtning?
Cat.68 Skrevet 16. februar 2007 #11 Skrevet 16. februar 2007 Biovit smaker omtrent som Sanasol, og den inneholder sorbitol som søtningsmiddel.Det skal visstnok være et naturlig søtningsmiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå