Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2,5 åringen har netter inimellom der han er våken flere timer og bare springer ut og in av sengen og bare tuller.. han griner littt, suttrer, vil ha vann.. ja you name it.. i natt holdt han det gående i 2,5 timer.. hva er dette??? han sover ikke om dagen lenger, i hvertfall veldig sjeldent. så det er ikke derfor heller.. hva gjør dere når dette skjer? eller er det noen som opplever detsamme som oss? jeg blir så sint og oppgitt når dette står på, har ikke mye pedagogiske evner midt på natta nei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe høres kjent ut det der. må vel innrømme at når jeg er trøtt å ligger å sover har jeg ikke helt overskuddet til å argumentere med henne å lar henne få viljen sin å kommer inn i vår seng.

kriterie vi stiller er at hun alltid legger seg i egen seng om kvelden og det er aldri no problem. men våkner hun om natten å begynner med at hun bare skal ha den og den bamsen. bare en kos til av pappa og når pappa kommer skal hun bare ha en kos til av mamma og så er hun tørst og dokka skal ligge på bestemte måter i senga osv osv så tar vi henne inn i senga syns det er greit når hun våkner om natta. våkner nesten alltid i 4 tiden. da sover hun videre med en gang. men begynner vi å diskutere med henne kan det ta timer å få henne til å sove.

husker selv hvor godt det var når jeg selv var liten å komme inn i mamma å pappas trygge seng om natta hvis jeg hadde drømt noe eller det var "skumle ting" på rommet.

Skrevet

ja, du har kanskje rett i det.. kanskje vi bare bør slutte å diskutere med han på nattestid, og heller la han sove hos oss de nettene det står på.. det er heldigvis ikke så ofte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...