Anonym bruker Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Har hørt en plass at det er lettere å gi brød fra 6 mnd i stedet for 8 mnd?stemmer dette? Når kan vi begynne med litt brødbiter med smør eller leverpostei? Hvor små biter ca?Gjør det noe om de ikke har tenner? Er så redd hun skal sette noe fast i jalsen jeg!:S
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Lillemor er straks 8 mnd og jeg har begynt litt nå med brød. Har prøvd tidligere men da fikk hun det bare i halsen. Så jeg tror man bare må prøve seg fram i forhold til alder, noen er sikkert moden for brød tidligere enn jenta vår. Jeg har bare smør på som pålegg ennå. Forsøkte med leverpostei men den klistret seg i ganen hennes. Veldig små biter bruker jeg, ca 1cm. Jenta vår har to tenner nede men de duger ikke til spising så hun bruker gommene. Så har jeg vann som jeg gir henne for det er ikke alle bitene som hun klarer å "tygge".
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Min erfaring er at det ikke er lettere å gi brød ved 6mnds alder. Gutten min bare brakk seg og klarte ikke å jobbe med brødbiten liksom. Men nå for rundt 2 uker siden begynte han å bli flink til å spise brød, nå spiser han 3 brødskiver hver dag De trenger ikke tenner for å spise brød,de jobber med brødet og bløter det opp med gommer,tunge og ganen Her var det bedre å gi litt større brødbiter,for små og han prøvde å svelge de hele.. Du må nesten bare prøve deg frem til hvilken str jenta di liker på brød bitene Går helt fint å prøve litt brød fra ca 6mnd.
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Jeg begynte med brød til snuppa da hun var 6mnd og 1uke, hun liker ikke grøt, så hadde ikke så mye valg. De første 2ukene kom det meste ut igjen da, hun skjønte ikke hlet hvordan hun skulle spise det, men plutselig en dag så satt hun og liksom tygget på bitene. Da hadde vi holdt på i ca. 3uker. Nå er hun 7mnd og spiser en halv og noen ganger en hel skive! Hun liker det kjempe godt! Så det er bare å prøver, bare pass på litt ekstra i starten da det fort kan sette seg i vrangen....begynn med bittesmå biter! Lykke til!
Pooosi Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 jeg prøvde å gi lillemann nettopp, tynn brødskive med leverpostei, skar bort skorpa, og dyppet små terninger i morsmelk før jeg ga han slik at de ble litt oppbløtt først,d ble litt gris, men d tåler vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå