Jerry 82 Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Bare lurer på hvor mye melk barna drikker på denne alderen, hvor mange måltid, hvor mye fast føde dere gir i tillegg og om de får melk før eller etter måltidet. Gutten min får ca 140 ml mme 4 ganger daglig, får to grøtmåltider, et måltid med frukt, og et halvt middagsglass. Nå ser de ut som han trenger mer mat, er en stor gutt! skal jeg da øke melkemengden, eller gi han feks mer middag? med melken jeg bruker i grøten får han i seg 600-700 ml mme pr dag, er dette mye når han er blitt så gammel? forsto de sånn at en gradvis skal trappe ned melkemengden. Vi gir melk før hvert måltid, kanskje bedre å gi feks middag og vann først, for så å gi bare en liten melkesup? litt vanskelig dette, håper noen kan hjelpe
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 15. februar 2007 #2 Skrevet 15. februar 2007 Nå er gutten min 9mnd da,men ikke så mye eldre liksom,så svarer deg jeg Gutten min har siden han var rett rundt 6mnd nesten ikke villet ha melk,en periode drakk han maks 100ml om dagen. Nå som de har blitt så store trenger de ikke melk til hvert måltid lenger. Mener å ha hørt at de maks skal ha 500- 600ml daglig inkl. det som er i grøt. Du burde heller øke mengden fast føde enn å øke melkemengden nå,feks mer middag,eller kanskje introdusere brød? Prøv å gi vann til noen av måltidene og feks melk morgen og kveld? Gutten min spiser grøt til frokost, 100ml melk og brød til lunsj. 1/2-1 middags glass + frukt og melk og brød til kvelds Drikker 200ml melk daglig. Og grøten lager jeg av 150-200 ml vann. Så rundt 350-400ml mme daglig her,det holder som daglig inntak sa hs til meg hvertfall Lykke til
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. februar 2007 #3 Skrevet 15. februar 2007 Jeg ville ha økt mengden av fast føde, feks mer middag. Hvis du vil gradvis kutte ut mme så lønner det seg å gi melken etter at han har fått fast føde. Da er han mett og vil ikke ha behov for så mye mme. Jeg har begynt å gi lillemor litt brød istedet for frukt til lunsj. Jeg ammer fortsatt men hun vil ha mindre og mindre for hver uke som går etter som jeg gir mer og mer fast føde.
Mamma'n te linnea Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Tulla mi er snart 8 mnd,hun spiser grøt til frokost,frukt til lunch,halvt middagsglass til middag og grøt til kvelds,lager mme av 120 ml til hvert måltid,men drikker som regel bare halvparten,drikker vann også da.enig i d at du heller bør øke fast føde,trenger jo ikke like mye melk lenger.
Jerry 82 Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2007 Takk for svar! skal prøve å gi mer fast føde, han har alltid spist mye (altså melk) men med den faste føden går det litt tregere. Har flere ganger prøvd å gi kunn vann til middagen, men de virker ikke som han blir skikkelig mett. Driver også å introdusere brød, men han får bare i seg et par smuler, styrer lenge med de i munnen før han får svelgt de ned så det er ingenting å bli mett av. Får prøve å gi melk etter måltidene så han spiser mer skikkelig mat, jeg har også hørt at man ikke trenger mer enn max 500 ml mme etter 8 mnd, så trapper man gradvis ned.
Eliise Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Her er det ca 150 ml mme til frokost og det samme til kvelds =) Ellers så er det vel et par grøt måltider og et par brødskive med leverpostei måltider. Da spiser hun tykk grøt - vet ikke vann mengde, men 2 store toppa ss med pulver. Og 1-2 brødskiver pr måltid... Kun vann til alt av fast føde, frukt blander vi i grøten. Skive med leverpostei er den store favoritten her for tiden. Hun får spise den selv =P Og virker knallfornøyd. Går ned på høykant =) Hun er snart 8 mnd...
Stjerne37 Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Vår gutt får 180ml til frokost,grøt til lunch,et og et halvt middagsglass,grøt til kvelds og ei flaske med 180ml i senga rett før sovetid,frukt mellom dette,han spiser ikke brød enda,han hater klumper og brekker seg og får frysninger .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå