♥2 små gull♥ Skrevet 15. februar 2007 #1 Skrevet 15. februar 2007 Jeg har lest at det beste er mellom 16 og 18 grader, dette skal minske risikoen for krybbedød. Nå så jeg på god morgen norge på tv2 der en helsesøster snakket om barn og hosting, og da kom hun inn på temeraturen på soverommet, og sa at barn skal ha det kaldt på soverommet, at de sover bedre når det er kalt... hm... hva er riktig..? 16-18 grader er jo ikke kaldt... Det hørtes plutselig veldig varmt ut når hun snakket om å ha vinduet oppe... nå på vinteren! Da må jo ungen fryse?! Hvor varmt har dere det på rommet til barnet?
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Er ikke sikker, men i hvert fall varmt nok til at jeg kan sitte der inne i nettoen og mate om natta uten å fryse ;o)
Jaja3snart Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Nå på vinteren og i kulden ville ikke jeg anbefale å ha oppe vinduet. Kommer an på hvor kaldt det er selvfølgelig. Men barn, som voksne sover bedre når rommet er kjølig.
AttpåklattNummer4:) Skrevet 15. februar 2007 #6 Skrevet 15. februar 2007 Vi har mellom 15 og 20 grader på soverommet om natta. Pleier å ha vinduet åpent hvis temperaturen ute er over -10 grader.Hvis det er veldig kaldt lufter vi før vi legger oss. Lar gutten sove i bodyen og har et lite teppe over ham under dyna. Han er passelig varm på kroppen, ofte er kinnene og hendene litt småkalde. Siden han sover godt antar jeg at temperaturen er ok. Han vil våkne og skrike hvis han fryser. For varmt gir vel også uro og gråt.
Dolla&Heidi&spire Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 Har stilt inn ovnen på 17 grader.
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #8 Skrevet 15. februar 2007 15 grader.Lufter før vi legger han.Hva var det med hosting da?Han hoster endel og har gjort det siden han var liten 4,5 mnd nå.
så var vi 4 Skrevet 15. februar 2007 #9 Skrevet 15. februar 2007 har vel kanskje 10 grader på soverommet, litt avhengig av utetempen. Hun mente vel ikke du skulle ha vinduet åpent når det var -15 og stiv kuling ute.
morogpia Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 vis du går inn på tv2. no, så på web tv. kan du se innslaget
♥2 små gull♥ Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2007 Mulig hun ikke mente det, men hvis man har vinduet oppe på en mild vinterdag med rundt 0 grader så vil jo allikevel temperaturen på soverommet bli langt under 16-18 grader...
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 15. februar 2007 #12 Skrevet 15. februar 2007 Her ligger det på rundt 17-18 gradet. Vinduet står åpent på lufting hele tiden når han ikke er der...
selfangerkjerringa Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Rundt ti grader hos oss. Det trives vi alle med - både mamma, pappa, 3-åringen og baby. Ingen av oss er særlig ofte syke, heller tvert imot. Nå midtvinters har vi ventilene på rommene åpne istedet for vinduene - og tar heller sjokklufting rett før sengetid istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå