Gå til innhold

Bollebakeren....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har Phantomet prøvd seg som bollebaker...og det ble vellykket!! *hurra*

Forundringsboller kaller Dritgrei det...med sjokoladebiter i...

Phantom-mannen kom hjem fra møte i barnehagen, og var mektig imponert..så da bollene var ferdig stekte ble det x antall boller fortært...og nå skal vi snart vagge opp i sengen... med magene fulle av forundringsboller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nam nam nam!! Kan jeg få en bolle?

Skrevet

Jepp Karomamma...

Sender en over NUUUUUUUU!

Nyt den med andakt, for det er en skikkelig sjelden vare...*ler*

Nattaklem sendes i samme slengen!

Skrevet

Tusen takk!

Kan leve lenge på en forundringsbolle og fine ord fra phantomhulen, vettu! Nattaklem tilbake :)

Skrevet

HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

du er vel suvvveren!

er det min tur i dag da kanskje?

:-)

Skrevet

jepp, nå kommer den:

en pose ferdige boller fra freia

to poser gjær (i stedet for en)

litt for mye vann

en ekstra dæsj med smelta smør eller flytende margarin

en kokesjokolade eller to. av og til brekker jeg av i biter og putter inni, da blir det en diger dunge med deilig sjokolade i midten, og none ganger knuser jeg sjokoladen i litts små og store sjokoladesmuler, sånn at bollene kan rulles i det. da blir det små sjokolade overaskelser all over the place og DET ER EN LYKKE!

Skrevet

Lykkeboller!!!!!

Og en oppskrift HELT i min ånd! (Kjapt og enkelt - ingen dikkedarier!)

Takk du velsignede venn!! Dette skal prøves i urtetehuset, altså!

Klem, klem, klem! (Fordi oppskriften er så innmari grei - akkurat som du!)

Skrevet

dritlett vettu.... ;-)

jeg gleder meg til å høre om dere ble glade inni dere!

he he he he latmannsbaking, men jeg kan ikke annet, og det fungerer så altfor godt til at jeg prøver meg på egenprodusert melkombinasjon :-)

Skrevet

Vi blir garantert glade inni oss - vi er veldig enkle å glede, nemlig!

Jeg blir jo glad bare av å lese den enkle oppskriften, jeg!

:o)

Skrevet

Ja det var sant, det glemte jeg litt.... du er sånn som blir gald av at noen hadde tenkt til å gjøre noe de ikke fikk gjort også???

jeg er litt sånn.... og da blir det mange gleder i løpet av en dag...

Og i går tok det helt av! dritgreipappan tok valentinesday på alvor, (hvilket jeg ikke gjør tror jeg , men så gjør jeg det litt likevel for det er jo politisk korrekt å boikotte, men så håper jeg litt likevel) men dette håpet jeg ikke på:

for det første så var han gladtass fra ende til annen, også sendet han små koselige meldinger bare fordi han var glad, så fikk jeg blomster da han kom hjem.... og til slutt fikk jeg ligge øverst..... neida :-) til slutt fikk jeg en gris! en gris som bor i sørøst asia med sløyfe på, også spilte vi spill på sengen!!!!!

det tok av..... bra dag!

Skrevet

YESSS!

Jeg blir også glad av at noen hadde tenkt på å gjøre noe, selv om de ikke fikk gjort det. For: Tenk at de overhodet TENKTE det, da!!! Sånn er jeg...

Gosh....dritgreipappan imponerer! Urtetemannen er overhodet ikke sånn, hehehehehe. Blomster fikk jeg da barna ble født, etter det kan han ikke skryte av et eneste overraskelsesblomsterkjøp! Og små koselige meldinger er sjelden vare her i gården hehehehe. Men han er klar over det selv, da - at han ikke er av den romantiske typen... Så vi har et avklart forhold rundt temaet, for å si det sånn hehehehehe.

Den grisen - den skjønte jeg ikke.... Bor i Asia? Hæ?

Spill på sengen...... hmmmmmmmm - skeptisk!! ;-)

Sannsynligvis et grisespill!

Skrevet

Godt at du tørr spørre Dritgrei for nå ble jeg skikkelig nysgjerrig da... Gris med sløyfe på? Bor i Asia? Spill på sengen...? Ligge øverst...? Tok helt av???? Hm....

Snart kommer moderator og sensurere hele Dritgrei ;-)

Skrevet

he he he....

altså!

jeg vil ligge øverst på innleggslisten sånn at alle kommer på lunch den 3. mars.

så fikk jeg en gris i går, med sløyfe på, en valentinsgris fra "gaver som forandrer verden".... med andre ord, jeg trenger ikke mate grisen, men den blir til mat i sørøstasia.

jeg mener å kunne påstå at drigreipappan tok helt av på gavefronten i går.... veldig koselig! jippi!

når det gjelder spill på sengen så er jeg slett ikke skeptisk det er det koseligste som finnes, i går spilte vi "kortskalle"

ha ha hahaha ha hah a

er det bedre nå jenter???????

Skrevet

... godt ! ....

:-))))))

Skrevet

Jeg klikket med stor forundring på tråden om min innsats som bollebaker,...fordi jeg trodde at hele 16 stk var imponert...*ler*

Men hva var det tråden handlet om???

Jo, griser, spill, valetinskjærestegaver og fine folk...

Denne er herved omdøpt til forundringstråd...*ler*

Skrevet

forundringstråder er ikke som andre tråder...

¨

Skrevet

Et lite tips, ha litt salt og et par egg i deigen så smaker den mye bedre.

En teskje salt er nok, det fremmhever smakene.

Skrevet

men egg?????? blir de gode da?????

blir de ikke tunge som murstein?

får vel prøve det i dag da, siden det er superbakeren som har kommet med et stalltips...

Skrevet

Egg gir luftig bakeverk.

Men bare passe på at konsistensen blir bra, litt bløtt blir jo og ofte bedre..

Salt er nødvendig, egentlig det eneste jeg savner i disse kjøpeposene, det fremhever de andre smakene.

Nå har jeg bare prøvd ett pra av disse posene, men egg og salt her har gjort susen i alle fall:D

Skrevet

takk for tips, jeg gleder meg!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...