Mayajenta Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hun er 18 mnd, og har sovet hele natten igjennom siden hun ble født. 19.30-08.00. Men nå har hun plutselig begynt å våkne helt opp til 10 ganger hver natt.. Da står hun i senga og hylskriker, og kaster sutten sin på gulvet(nekter å sove uten sutt). Vi går inn og gir henne sutten, legger henne ned, og hun sover videre. Men en gang i løpet av natten (somregel 1-2 tiden) nekter hun å legge seg ned igjen. Da må vi sitte i stolen ved siden av henne, med engang vi har satt oss ned legger hun seg ned. Men det tar ca 1/2 time til 3 kvarter før hun sovner... (vækner hver gang vi leer oss) Så må vi inn maaaange ganger etter det igjen.. Utrolig slitsomt! Skjønner ikke hvorfor hun plutselig har blitt sånn.. Noen med erfaring? Tips?
mamsen&lillegutt Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Da vår gutt begynte å våkne på natta viste det seg at han rett og slett trengte mer mat på dagen. Syntes han spiste bra, men fikk et måltid ekstra så løste det seg selv. Husker ikke om det er i den alderen de begynner å drømme. Nettopp begynt å ligge på eget rom/store endringer i hverdagen- bhg? Tørst?
*enfalmawen* Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Det kan også være at hun er redd, sønnen min som også er 18 mnd gjorde det samme for noen uker siden. Da kjøpte jeg et sånt nattlys for å ha i stikkontakten, og nå går det mye bedre. Glemte faktisk å putte det i ikveld, og han våkna 2 ganger før jeg skjønnte at det var det han ville ha på! Og nå sover han søtt igjen.
Mayajenta Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2007 Tusen takk for svar til dere begge.. Tror jeg skal prøve med et sånt lys jeg.. Hun er ikke spesielt glad i mat, så noe mer får jeg ikke i henne. Det er heller ikke noen forandringer i hverdagen, så det kan ikke være det. Hmmmm... Håper det hjelper snart altså! Sliten..............
Dalli Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Hun drømmer sikkert mye i denne alderen, språk og motorikk utvikler seg, gjeksler kommer.... med andre ord, det skjer mye med de små kroppene og hjernene. Jeg tror dette er en fase hun går gjennom. Bruk tid, kos og vær der, så går det nok over. Har hun opplevd noe som kan ha gjort henne utrygg, f.eks grått uten at dere har hørt henne? Her døde babycallen ut i løpet av natten og S gråt og det gikk litt tid før vi hørte han, da hadde han en sånn våkneperiode en stund etterpå... Vi løste det med at vi hadde en madrass på rommet hans, når han våknet sov vi videre der med en hånd i sengen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå