Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Har en datter på tre som aldri har bodd sammen med faren sin. Pga lange (60mil) avstander ble vi for en tid tilbake enig om en avtale med samvær hver åttende helg. jeg syns forsåvidt det er for sjelden, men siden far bare vil ha samvær hos seg, syns jeg reisebelastningen blir for stor med oftere. Har tilbudt dem å bo i vår leilighet under samvær... Nå skal vi evaluere avtalen. Problemstillinger som kommer opp er hvor ofte. Hvor lang sommerferie skal en treåring som aldri har vært vekke mer en en uke i strekk være? Hvor lang juleferie? Vi deler jul og nyttår. Vil gjerne høre synspunkter og om noen har erfaringer! Takk!
mamman&andrea Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hei Jeg ville, dersom det er noen mulighet for det, hatt en periode der far og barn var mye sammen. Altså at han eller du, evt begge, tok seg fri en periode, slik at barnet ble vane med pappa. Dersom samværet kun skal være hver åttende helg, så vil barnet aldri få noe nær kontakt med sin far. Hvis ikke så kan dere legge samværet opp slik at det blir ofte en periode, slik at barnet blir trygg på far, og deretter ha lengre besøk. I sommerferien går det jo ann å ha to perioder a en uke f.eks? Tror ikke en 3åring, som kjenner (?) sin far har vondt av to uker i strekk heller, men det må dere jo evt se og at barnet da evt kommer hjem tidligerer dersom det viser tegn til å ville det. Skjønner at reisekostnadene kan bli svært dyre når avstanden er såpass lang, men om dere etterhvert har lenger periode (f.eks en uke pr måned) og deler på utgiftene, så er jo det en ordning. Når det gjelder jul, så ville jeg latt barnet være hele juleferien pga den lange avstanden. Det er både mye trafikk og det blir stress å reise i romjula og det er jo greit at både barnet og faren kan kose seg den tida de har sammen. Mye kan være vanskelig pga at far kanskje jobber og ikke kan ha fri en uke pr måned, men det fins alltid løsninger hvis man bare vil nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå