Gå til innhold

Gravid for første gang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kult :-) Ja det er kjempespennende, har bare lyst til å fortelle det til alle jeg kjenner med en gang. Gleder meg så utrolig mye. Har vært litt kvalm, men det går greit. I dag har jeg vært sykt sulten hele dagen, føler at jeg ikke blir mett uansett hvor mye jeg spiser. Kjemperart, har aldri hatt problemer med å bli mett før. Tror forresten terminen min er 15 oktober.

ja det er vanskelig å holde det for seg selv.. 7 uker til vi kan si noe. nærmeste familie vet om det da. klarer ikke å skjule det for de. heh

jeg er så plaget meg strekk nederst i magen jeg. har det ganske ofte og det er driiiiittvondt. er visst livmorbåndene som strekker seg. nei, jeg går å dusjer jeg for det demper litt ihvertfall. god natt :)

vi prates nok igjen :) du vil ikke lage den en profil da? :)

Hei! Jeg er også gravid for første gang! Fant det ut forrige uke jeg også og har termin 20 oktober. Jeg kjenner ikke så mye ennå men er utrolig øm nederst i magen. så bukser strammer på en måte hehe.

lykke til videre og håper vi snakkes snart!! Klem!!

Hei, første gang for meg også. Synes tiden går så saaaakte før jeg kan si noe, godt å ha noen her inne og dele med:)

Vi har ikke sagt noe til noen enda. vi.. :) Men de nærmeste kolegaene må vel begyne å lure. Magen entrer jo rommet tre minutter før resten... :)

Annonse

Første gang her å, så vi er nok en hel gjeng. Tror nok erfaringen er annerledes og mer ukjent for oss enn de som har et barn fra før.

jeg har termin 11. oktober. Kjenner ingenting på bukser enda.. det kan forsåvidt vente litt :)

Hei jenter!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er også gravid med min første lille spire!!!!!

Spennende!!!!!!!!!!

Har vært plaget med stikk og strekk, føler det er verre på ettermiddag og kveld enn morgenen.....

Ikke så mye vondt i puppene som det virker som er vanlig...

Men har stivere brystvorter (noe jeg vanligvis ikke har). Det var mitt første tegn!!

Ja, det er ganske mange av oss som skal ha første gang ,og vi er gjennonsnittlig litt yngre også. Tilogmed flere i oslo. Da må vi vel få til treff etterhvert, kanskje etter påske : )

er altså fra oslo! men har bodd i nordland i ungdomstida.

hvor er dere andre fra da?

Annonse

Så gøy å lese at vi er så mange som venter vår første :-) Det blir spennende å følge med her på oktoberklubben og se hvordan det går med dere alle sammen. Jeg føler meg stort sett bra, men magen er veldig rar og oppblåst. Har akkurat kjøpt svisker, kanskje det hjelper? Godt er det iallfall ;-)

Jeg er også gravid for første gang!! Har foreløpig termin 6. oktober, 7 uker i dag. Magen står rett ut og jeg klarer ikke å holde den inn... Sliter med hard mage og problemer med å sove om natten. Håper det gir seg snart!! Tiden står stille... Bor i Bærum, så er gjerne med på et "Oslotreff".

Jeg har også hatt veldig vondt, sånn mens-vondt, men litt kortere perioder. Tror ikke det er noe farlig, det er visst bare livmor som strekker seg og hovner opp. Jeg kjenner at den presser på blæra denna uken for å si det sånn.. Ikke bekymre deg du!

Jeg er også gravid for aller første gang, og har ikke akkurat vondt, men det føles på en måte som jeg brygger på noe.. og det gjør jeg jo også! Jeg brygger på en baby!!! Kult eller?!!

Mine symptomer: ømt midt inne i puppene (kjertelen?), støl i korsryggen og mensmurringer. Lurer også på om jeg har fått litt annerledes smaks- og luktesans, men det kan være innbilning...

Det er min første graviditet også! Kjemperart å tenke på at det er noe som vokser inni magen! Foreløpig føler jeg meg bare syk. Trøtt og sliten og kjempekvalm. Jeg er student og måtte fortelle hemmeligheten til gruppa mi i går, de begynte jo å lure på hvorfor jeg sprang på do og var lysegrønn i trynet hele tida.....var redde for å bli smitta av influensa de, hehe.. Nå har jeg vært kvalm i en uke i strekk, håper det går over snart....!

Min første graviditet også. Er i uke 8 (termin rundt 3. oktober), men har knapt merket noe til denne graviditeten. Er til tider litt små-uvell, men ikke direkte kvalm. Er også sliten, men ikke mye mer enn vanlig.

Men det jeg HAR kjent, er at jeg har bedre luktesans enn før. Dessverre! Plutselig har folk rundt meg dårlig ånde! :)

Jeg er gravid for andre gang, oppdaget Ma i uke 13 i aug i fjor, nå er jeg gravid igjen og er i min 8. uke. Krysser armer og ben for at denne gangen skal det gå bra. :) Gleder meg til vårt første barn kommer til verden, det er veldig ønsket! Var på tidlig ul for et par dager siden, såg et lite hjerte slå, det var en utrolig god opplevelse! God helg og lykke til alle sammen"! :)

For oss er det også første gang. Er 38 år og bor i Oslo. Terminen er 10. Vært veldig kvalm denne uken. Litt av og på, men når det er på så er det veldig. Har et større søvnbehov. Urolig nattesøvn di siste døgnene. Hatt en del smerter i magen, menslignende smerter. Og korsryggen har vært forferdelig, det er vel slikt jeg regner med. Har ikke fortalt det til kollegaene. Kun nærmeste familie.

Men du a meg, vi gleder oss skikkelig. Og i går var jeg å kjøpte til den "lille". En body, bukse, jakke og lue. Str. 56. Skikkelig nusselig.

Vi snakkes, skal på Stovner senter......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...