Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 For en uke siden hadde vi en veldig ekkel opplevelse. Jenta vår på 1 år våkna om morgenen og mannen min tok henne opp og la henne på stellebordet, hvor hun SOVNET IGJEN!! Jeg løftet henne opp og hun var helt slapp i kroppen og sovnet i armene mine. Vi skjønte fort at her var noe galt og satte henne i bilen for å kjøre til legevakten. Jeg hørte at mannen min ropte navnet hennes flere ganger og han sa at han ikke klarte å få vekket henne. Jeg ringte 113 og vi kjørte i full fart for å møte ambulansen. Videre til sykehuset, hvor de ga henne smertestimuli uten respons. Blodsukkeret viste seg å være 2,2 som visstnok var VEEELDIG lavt. Kroppstemp på 35,5 som også er lavt. Etter ca 15 mninutt kvikna hun bittelitt til, men var fortsatt veldig sløv, og det tok flere timer før vi fikk det første smilet og følte at vi hadde ordentlig kontakt. Egentlig ikke før om natta. To timer etter at vi kom inn på sykehuset fikk vi vite at de mistenkte at hun hadde hjernehinnebetennelse og at de ikke kunne garantere hvordan det kom til å gå. Satte henne på antibiotika. Dagen etter fikk vi heldigvis kontrabeskjed ang hj.h.betennelse. Vi bel innlagt i 6 dager og de tok flere undersøkelser bl.a EEG, de kunne ikke gi noe svar på hva som feilte henne.Hun var nå i helt fin form igjen (det var hun allerede etter et døgn ca). De skal utrede henne videre m.t.p lavt blodsukker. Har noen opplevd noe lignende? Jeg tenker da på lavt blodsukker - så sløv - og kanskje også lav temp.
Expat Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Fikk hun sån glukosetest også? JEg kan ikke nok om diabetes, men det høres jo nesten ut som føling?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 hei! stakkars dere, må ha vært en fæl opplevelse! jeg har selv diabetes og er ikke uvant med slike opplevelser, men jge må si at det nok er bedre å være slik enn å være den som opplever andre sånn. merker ikke mye tildet selv... når det er sagt så er det merkelig at hun har fått føling uten å ha diabetes hvor hun blir behandlet med insulin. det er jo overdose av insulin som fører til føling, sammen med for lavt inntak av mat. kanskje de bør sjekke bukspyttkjertelen hennes og finne ut om hun produserer for mye? ikke vet jeg, men med utredning finner de nok ut av det. lykke til!
Expat Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Å, flott info, da er det kanskje sikkert ikke det..
lowe Skrevet 15. februar 2007 #5 Skrevet 15. februar 2007 Huff. Det hørtes forferdelig ut. Håper det går bra med dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå