Gå til innhold

ang pumping av morsmelk, noen som har tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke ut så mye mer enn 40 ml på hver pupp når jeg pumper. Noen tips til å få ut mer? Hadde vært så kjekt å ha litt til når jeg f. eks skal ha barnevakt. Istedenfor å måtte pumpe flere dager i forveien, så jeg er sikker på å ha nok..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må få i gang utdrivingsrefleksene så kommer det mer. Krever ofte litt mer arbeid enn når du ammer.

Skrevet

med meg så fungerer d best når eg håndmelker.... håndpumpa tar så lite over laaang tid... har du prøvd d?

Skrevet

Er du sikker på at det er mere melk å hente da? 80 ml er ikke så innmari lite. Jeg regner med du ammer barnet ditt, og pumper mellom måltidene. Det tar jo litt tid å produsere ny melk, og siden gutten din er bare 6 uker gammel så er det ganske bra å få ut 80 ml mellom måltidene. Jeg vet mange med like gamle babyer skryter fælt av å ha pumpet ut både 2 og 300 ml fra ett bryst osv, men det må jeg ærlig bare innrømme at jeg tror er en smule overdrevet. Sorry hvis noen føler seg truffet, er ikke meningen å rakke ned på de som sier de har så ekstreme mengder melk, det er meningen å berømme Christina.

Får du ut 80 ml så vær fornød med det. Pump heller flere ganger. Og et tips kan være å oumpe på morgenen og ikke på kvelden. Produksjonen er hos de aller fleste mye høyere om morgenen enn på kvelden.

Skrevet

jeg har vridd og snudd på pumpa slik at brystvortene får forskjellige stillinger i pumpa - klarer da å få ut mer som regel.

Melkekanalene er sikkert snirklete.

Noen ganger får jeg 90 ml andre ganger 30-40 ml på en pupp, er så forskjellig. Har hørt at det er best å pumpe på natta.

Jeg har laget min blanding av havregryn, melk og flytende honning - kjempedigg !!! og sunt....og setter melkeproduksjonen i gang. Kjenner det sprenger ikke lenge etterpå...

Skrevet

nesespray syntosin eller hva den heter på resept fra legen var redningen for meg.. fikk nesten ikke ut noe når jeg pumpet jeg heller før jeg begynte å bruke den.

Skrevet

jeg har fått tips om havre grøt eller suppe. det hjalp.

fikk tps om å drikke vørterøl et par tiper før pumping eller amming. tester det nå.

ammete er jo fint.

men jeg syntes ikke at 80 ml hørtes lite ut. husk at ved pumping får man ut mindre enn ved amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...