Karoline's*mamma Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Her sovna som oftat jenta utn ein lyd på kvelden. Ligg litt i senga og kikkar og "rista" litt på dyna og "retta" på sengehimmelen sin, for så å sovne. Det hender ho skrik litt, men det er sjelden lenge. Om dagen derimot, må ho grine for å sovne, med mindre eg går lang tur med ho. Kan grine opptil 20 min før ho sovna. Høyrer på gråtten at det berre er sutring og ikkje er noko alvorlig. Går med jamne mellomrom inn til ho, men det hjelper ikkje. Av og til stoppar ho å grine når ho ser meg, og kjem med det smilet. Men eg meinr det er bedre å l ho grine litt og få søvn, eller aldri sove. Korleis sovnar babyen din, og lar du h*n ofte grine seg i søvn?
Stratos med 3 barn Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Når guttungen var mindre gråt han seg ofte i søvn i armene mine etc - han har aldri grått alene. I dag er han 5 mnd og gråter så og si aldri når han skal sove. På dagen sover han alltid ute i vogna og det hender jeg må vugge han litt ekstra for at han skal sovne, men det er også alt.
så var vi 4 Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Martin sovner på mage eller siden etter å ha spist melk og blitt sunget til. gjerne med litt ekstra smusk og smask og klem og kos Han får lov å ligge å bable og sutre litt i senga si, men er helt og holdent i mot å la han skrike seg i søvn. Det er, for meg, grensende mot mishandling. (sorry dere som gjør det, dømmer ikke dere bare klarer ikke å gjøre det mot min unge)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 På kvelden sovner hun som regel uten en lyd i løpet av 10-15 min. På dagen sovner hun an seg selv, men prater, griner, klager ofte 30-40 min først. Og det blir veldig ofte værre hvis jeg går inn. Men hun snur seg også rundt på mage 4-5 ganger før hun sovner på dagen. Og jeg går inn og snur...
Karoline's*mamma Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 No forstår eg ikkje heilt kva du meinar. Er det grensa til mishandling generelt å la babyen sin grine seg i søvn? Eller er det berre noko du føler ovanfor din egen baby? Eg føler ikkje min baby har vondt av det, høyrer på gråten at det berre er sutring, og er ofte der med ho. Babyen må sove, og det hjelper ikkje at eg står med ho. Som oftast sovnar ho etter kort tid (maks 5 min), men det kan av og til ta lengre tid
så var vi 4 Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Det er en forskjell på å skrike og sutre. Og jeg synes ikke det er rett å la de skrike seg i søvn alene.
Karoline's*mamma Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2007 Oki, då forstår eg deg. Er enig i at man ikkje skal la barnet skrike seg i søvn, men gjerne sutre seg i søvn. Man høyrer jo fort på gråten korleis barnet har det.
så var vi 4 Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Bare jeg som ikke ordla meg særlig godt i førsten Martin sutrer og kjefter, men han ligger ikke å hulker og hikster i senga.
Vildur Skrevet 15. februar 2007 #10 Skrevet 15. februar 2007 På dagen setter jeg ham ut i vogna, da sovner han som regel med en gang. Noen ganger må jeg rugge litt på vogna (ikke lenge). Har problemer med å få ham til å sovne inne, så derfor praktiserer jeg utesoving på dagtid. På kvelden blir det ofte litt klaging og gråting, men vi er konsekvente med å ikke ta ham opp av senga med mindre han gråter veldig. Vi roer ham heller i senga, gir ham smokken, stryker ham over panna og prater rolig til ham ("nå må du sove"). Som regel roer han seg raskt og sovner etter en liten stund. Jeg er helt enig i at det noen ganger er nødvendig å la de skrike litt i forbindelse med soving. Babyer skriker jo fordi de er trette og fordi de ikke finner søvnen med en gang. Når behovet er søvn, må de få sove, selv om det innebærer at de skriker litt før de sovner. I vårt tilfelle hjelper det ikke å amme i søvn eller bære, da blir det bare mer skriking, for gutten er jo trett og VIL egentlig sove! MEN: vi lar ham aldri skrike alene, vi er der sammen med ham og roer ham slik at han blir trygg og finner søvnen selv.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. februar 2007 #11 Skrevet 15. februar 2007 Om kvelden sovner hun i senga si uten en lyd. Da er hun trøtt og god og vet at hun skal sove lenge. Om dagen sover hun tre lurer med ca 2,5 timers mellomrom. Da er vi enten ute og farter slik at hun sovner i vogna eller i bilen, eller jeg bysser henne i bagen på vogna.
Karoline's*mamma Skrevet 15. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. februar 2007 Tuse takk for svar alle sammen.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 15. februar 2007 #13 Skrevet 15. februar 2007 Blir litt forbannet. Hun vil være oppe, en smule sosial hi hi. Men sovner raskt når hun først ligger der. Artig noen ganger å se hvor hissig hun blir. Uff jeg må le. Hun gråter nesten aldri så det blir litt komisk. (uff slem mamma =0) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå