AnnCoglillepinky=) Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Vi skal ikke døpe barnet vårt eller ha navnefest, men vil likevel samle famile og nærmeste venner og feire at den lille er kommet til verden. Er det noen som har noen ideer om hva "tema" for festen kan være? Jeg og svigermor har snakket om at det kanskje kunne være litt festlig at det var en fest der besteforeldrene skrev under en "avtale" med punkter som f. eks.: "Vi kan stå for barnepasset den andre fredagen i hver måned, slik at mamma og pappa kan gå på kino og resturant". Noen som har noen andre ideer?
meieriet Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Det er vel ikke så farlig å ha en navnefest i egen regi? Det er jo en fin måte å markere at det har kommet en ny verdensborger! God ide med en løftebok om barnepass etc som gaver. Regner med at det var det du mente? Det er jo bare å si fra til de inviterte at dere ikke ønsker gaver som smykker etc men heller barnepass ol.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #4 Skrevet 1. mars 2007 Alle kulturer har en fest for barn som har kommet til verden. "min første fest" kanskje. Jeg var i et bryllup der det var loddtrekning. Premiene til de som vant var at de skulle gjøre ting for brudeparet de neste 12 månedene. En måned skulle plenen klippes, det skulle vaskes bil, lages middag osv osv Hva med å oppfordre personer som er viktig for barnet til å lage lignende gaver som er ting som skal skje frem til konfirmasjonsalder f.eks
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Sosialhumanistene har et alternativ på trappene: Mentorfest. Kommer visst ikke før til høsten, så kanskje noe sent for deg, - men det høres i alle fall ut som et fint alternativ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå