Gjest Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Har en liten gutt på 1 mnd.. sovner ikke av seg selv, men må bysse han til han sovner.. og han vil helst sove på armen .. våkner ofte når vi prøver å legge han i vogga... sovner godt ved siden av meg i senga.. men vil jo ikke lage den vanen at han skal sove der.. og jeg sover heller ikke godt når han ligger ved siden av meg i senga..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Har du prøvd lenge å få han til å sovne i vogga? Nå er jeg såpass heldig at min gutt har sovnet av segselv fra dag 1.. Men kan skjønne åssen du har det, for på dagen må jeg slite for å få han til å sove..
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 har egentlig ikke prøvd så mye.. for han bare gråter når vi legger han ned der hvis han ikke sover ordentlig.. Deilig at din sov fra dag 1 av seg selv.. heldig du! =)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 gutten min sovner alltid på puppen,så er det rap og forhåpentligvis i seng hvis han ikke våkner igjen da.. Må øve oss på å legge han våken kanskje..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Legger du han der når han er våken? Han her også var litt sånn i begynnelsen at han skrek når vi la han i senga.. bare ga han sutten,evt tok han opp om han skrek veldig.. eller så bare satt vi der til han ble rolig og sovnet..
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Fantasiløs: får kanskje begynne å prøve litt.. men han tar ikke sutten da. litt slitsomt.. for den er jo mye trøst.. Nei, har ikke lagt han der når han har vært våken. men får begynne med det kanskje.. Når begynte du med det da? hvor gammel var babyen..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Å.. det er kjedelig da.. Men prøv å legg han der våken, og bare stryk på panna hans og sitt der til han roer seg.. Evt ta han opp hvis han skriver veldig, for å roe han ned og så legge han ned igjen.. Slik har vi gjort det helt fra vi kom hjem.. De gangene han ikke ville sovne.. Men tror det er viktig at han legges i senga/vogga våken, for da forstår han at der skal han sove..
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 fantasiløs: Takk, får nok begynne å prøve .. blir nok litt pes i førsten.. men er jo like greit å hoppe i det..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Dette er vanlig ja! Jeg samsov med min gutt i mange måneder, det tok tid før han var trygg nok til å ligge i egen seng. Men jeg ville gi gutten min den tryggheten, så vi samsov. Det virker som det gradvis går seg til, alt sammen! Det du kan prøve er å legge han rett på et lammeskinn, da blir det ikke kaldt når han legges ned, det hjalp for oss ihvertfall. En annen ting er å pakke han litt inn i et helseteppe, de føler seg tryggere når det er litt tett rundt dem. Du må nok regne med mye byssing, amming i søvn osv fremover, sånn er det å ha baby (få som forteller hvor slitsomt dette er, jeg var ikke klar over at søvn var så vanskelig ihvertfall). Ikke stress, det er en periode i livet, slitsomt ja, men det er ikke sånn for alltid.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 okei, var litt engstelig for å øage dårlig vane med tanke på den byssinga.. men det går seg vel til etter hvert;) hm.. ja, lamme skinn var en god ide! Det skal jeg prøve!! takk takk
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Vi laget et lite rede i senga og vugga til vår gutt.La han på lammeskinn,rullet sammen et teppe og la som en omvendt hestesko rundt hodet hans og la dyna tett rundt han.Da lærte han seg å sove der.Til å begynne med varmet vi opp dyna og skinnet ved ovnen slik at ikke overgangen ble så kald fra våre varme armer.Samt at vi la en liten tynn gassbindklut i senga,slik at han kjente lukten av meg,men ikke slik at han kunne dra den over ansiktet.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 ja du må nok smøre deg med tålmodighet og være konsekvent.. Lykke til =) du klarer det helt sikkert
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Fantasiløs; TAkk;) Tror jeg trenger det! =)
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Lillegutten min sovner av seg selv utrolig deilig. kan legges lys våken.. blir trøtt og sover hele natta uten mat. ca fra 21-07-08 dette har han gjort lenge. vi kunne legge han alene fra han var ca. 3 uker.
seff Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 Hei og gratulerer med mathias :-) Min lille jente sovner av og til av seg selv og av og til hvis hun er overtrøtt feks pleier jeg "bysse" henne i søvn. Hun sovner lettere alene om vi lager et lite rede i senga hennes til henne - at vi ruller en pølse av et teppe og legger øverst i senga så det blir litt trangt. Også at hun får lammeskinnet og pleddet litt inntil kinnet liksom :-) Ellers lar jeg henne sove hos meg av og til. synes ikke det gjr noe. De trenger jo masse nærhet. Er veldig slitsomt med søvn denne første tiden!!! Mira våkner som regel bare 1 gang, men jeg er helt vrak uansett....
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #16 Skrevet 14. februar 2007 seff; hei! gratulerer med mira, det var du som egentlig hadde termin 7 januar fra fr.stad ikke sant? men du fikk vel litt før hvis jeg ikke husker feil. Mathias kom også før, hele 3 uker. Tenkte å prøve det, lage et sånt rede! Håper virkelig det går!! *krysser fingre og tær* =)
Nicita73 Skrevet 14. februar 2007 #17 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har vært så heldig at min lillegutt har sovnet av seg selv fra dag 1, gir han mat,legger han og da er det stilt. Dette på kvelden vel og merke, på dagen har han funnet ut at det er godt å sovne i armkroken til mamma, men han sovner på sofaen eller i vogna om så skulle være.
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 14. februar 2007 #18 Skrevet 14. februar 2007 Hei du! Isj, så slitsomt. Håper du finner ut noe som hjelper. Prøv forskjellige smokker. Verdt et forsøk. Er jo ulik form på mange. Vår bruker mam, og har brukt det hele tiden. Han sovner av seg selv, men må ha smokk og koseklut. Prøv det hvis du ikke har prøvd det. Litt løst foran nese og munn liksom. Babyer liker å kjenne sin egen pust/varme. Vår koser seg veldig med den i hvert fall. Fikk råd av ei venninne om det. Hvis han er overtrøtt kan han være grinete og litt vanskelig, men da setter jeg på en uro med lyd over senga. To runder med den, så sover han. Det skjer ikke ofte men. Lykke til, Angelina!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 14. februar 2007 #19 Skrevet 14. februar 2007 Sovner av seg selv. Tror jeg aldri har bysset henne. En av rådene jeg tok til meg da jeg fikk henne som jeg har fulgt. Samme skal jeg prøve å gjøre med nestenmann også.
seff Skrevet 14. februar 2007 #20 Skrevet 14. februar 2007 ja det er meg.Du snek litt i køen du og da :-) HAr du lagt ut fødselshistorie? Håper du får han til å sove da. Er så slitsomt. Den første tiden våkna Mira sikkert 50 ganger på natta og sov hele dagen. men så bare snudde det av seg selv da hun var 3-4 uker.
BettyBoob Skrevet 14. februar 2007 #21 Skrevet 14. februar 2007 da gutten min var så liten så sovnet han som oftest på meg. Gikk ikke å legge han i sengen e.l. Så da ble det til at han sov sammen med meg Da han var ca 4 mnd sov han halve natten i sin seng og resten i min. Etterhvert roet han seg av seg selv i sin egen seng, og der sover han nå hele natten (han er 11 mnd)
Nr-3-i-Magen Skrevet 14. februar 2007 #22 Skrevet 14. februar 2007 Vi samsov fram til jenta vår var to måneder. Fram til da ville ho ikke legge seg alene, jeg måtte amme ho i søvn, og det gikk ikke an å flytte ho over i sin egen seng. Vi prøvde å legge ho, sitte ved siden av ho, stryke, synge... men ingenting fungerte, så vi bestemte oss for å samsove, og det funka bra for oss. Så plutselig etter to mnd sovna ho av seg selv! Vi må inn å putte inn smokken endel ganger, men som oftest sovner ho etter en halvtime-time. Så det går seg til etterhvert. For oss gikk alt mye lettere etter at vi slutta å påtvinge ho et sovemønster som vi trodde var riktig (ting vi leste i bøker, hørte fra andre etc.), og heller godtok at det var sånn jenta vår trengte å sove akkurat nå. Det er jo såpass kort periode uansett, at vi klarer å samsove eller bysse i søvn for ei stund til jenta vår er trygg nok til å sovne av seg selv.
jente06OGgutt09 Skrevet 14. februar 2007 #23 Skrevet 14. februar 2007 jenta mi sovner av seg selv på natta, eller 23.00 ca, men på dagen og kvelden må jg sitte der litt og stryke hun i panna...
haater husarbeid Skrevet 14. februar 2007 #24 Skrevet 14. februar 2007 Da mitt lille gull var så liten, måtte jeg også bysse. Når han ble fire mnd, begynte vi med rutiner og legging på han. Nå er han 5,5 mnd og sovner i senga si selv.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #25 Skrevet 14. februar 2007 her er det jo bare folk som har engle babyer som har svart! snuppa er snart fire mnd og må ammes i søvn på kvelden, og på dagtid må hun trilles i søvn(inne el ute spiller ingen rolle). to ganger har hun sovnet helt av seg selv på dagtid. og ja, det er slitsomt, men jeg tenker som så at hun er fremdeles liten og at om to små mnd er hun enda litt større, og jeg tror at ting vil gå seg til av seg selv. men ære være alle dere som har barn som sovner selv! ;O) bare sånn for å være en motvekt til alle over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå