Gå til innhold

Irritert på sambo. Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både sambo og jeg skal bort i helgen. Han skal kjøre 3 timer og jeg og babyen i 2 timer. Vi skal begge ha med oss to til på turene. Jeg har en 15 år gammel bil, som fungerer ok, men den bærer preg av å ikke være ny. Sambo har en fin, nyere bil. I hans bil står barnesetet.

Nå vil han på død og liv ha sin egen bil å sin tur, og bytte ut barnesetet til min bil, slik at jeg skal kjøre min egen. Jeg synes det er litt egoistisk av han, siden hans bil er den sikreste og jeg skal ha med babyen. Han blir irritert på meg for at jeg ikke bare kjøper meg en ny, bra bil. Men det har jeg ikke råd til. Han har selv bra med penger.

Jeg synes dette er dårlig gjort av han. Er jeg helt på bærtur? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt sur!! Babyen er vel det viktigste han har, og da burde han latt deg ha den sikreste bilen!

Skrevet

Babyen i den sikreste bilen. Ingen tvil. Det ville samboern min ha bestemt hvertfall..Tror han virkelig det bare er å gå ut å kjøpe en ny en?

Skrevet

Det spørs jo litt på bilen din da. Er den så sliten at du kan risikere at den får motorstopp på veien? Eller er den i god stand? De fleste biler fra 1992 er jo sikre nok sånn med tanke på sammenstøt, med mindre du har en liten fiat eller noe. Så dersom bilen din er i god stand, hadde jeg tenkt at det var greit.

Skrevet

Baby i nyeste bilen,det sier sambo også (diskuterte det nå).

Skrevet

flott han tok til fornuft, ellers hadde eg vurdert å skifte han ut!!

Skrevet

Hadde også blitt kjempe sur ja.,. Har dere ikke felles økonomi?Hvordan kan han si til deg at hvorfor kjøper du deg ikke en ny bil...

Skrevet

Da ble det baby i den nyeste bilen. Men det var ikke bare-bare å få igjennom det! Jeg ble liksom "bitchen" oppi dette.

Nei, vi har ikke felles økonomi, noe som er ganske vanskelig. Han tjener 3-4 ganger så mye som meg, og han mener derfor at det ikke er rettferdig med felles økonomi. Dette er også en annen egosak fra hans side.

Ja, det er lett for han å si "kjøp deg en ny bil", når jeg faktisk ikke har råd til noe bedre!

(HI)

Skrevet

Viss han tenker så lite på deg og babyen hadde jeg revurdert hele forholdet.Lykke til videre,håper han gir seg.

Skrevet

Mener det pga det med pengene også.Jeg er hjemmeværende og tjener ikke noe.Men mannen min hadde aldri sagt noe sånt til meg.Altså at det er hans penger.Vil han ikke dele alt i livet med deg? Sikkert bare jeg som er bortskjemd her og ikke veit hvordan andre har det...

Skrevet

Det der går da bare ikke ann! Å ha barn uten å dele på slike utgifter, slik at også du kan kjøre en sikker bil høres for meg høl i huet ut, så lenge det finnes penger mener jeg. Kan ikke han kjøpe en bil til da, så kan du bruke den om han er redd du skal stikke av med hans penger/verdier?

Og ikke sette barnets sikkerhet først er noe av det mest egoistiske jeg har hørt på en lang stund.

Nei, vær irritert du. Jeg hadde vært sint jeg!

Skrevet

Ahrg, sånne menn skulle ikke vært produsert synes jeg.

min mann tjener mest NÅ, og vi har ikke bare felles økonomi, men avtale om at jeg kan gå hjemme etter permisjonen er slutt også. Da kommer jeg til å ta noen helgevakter på gamlejobben når vi trenger ekstra penger, men ikke noe mer. Og mannen min tjener ikke bra. Vi bare synes det er verdt det.

Jeg derimot har vært den som tjente mest tidligere, jeg eier bilen og huset.

Svigersøsteren min er sammen med en fyr av samme ulla som han din.

Han er med og betaler husleia på leiligheten HUN eier, men har gitt klar beskjed om at det er også alt han bidrar med.

Hun betaler mat, sin halvpart av alle løpende utgifter og i tillegg truet han med å flytte fra henne når hun fikk lite i lønn i januar. Ikke låne pengene til neste mnd eller noenting. De fikk hun låne av meg.

Og for å være ærlig, håper virkelig ikke det forholdet varer for da ender det opp som HI her om de får barn sammen, og det vil jeg virkelig si at er noe dritt. Hva om hun kanskje ikke har opptjent nok til å få noe vettuge fødselspenger? Skal hun da være alenemamma og stole på hjelpen fra oss?

Skrevet

arrrgh...skjerp dere damer! Ikke finn dere i slike ting!

Klart han skal ta ansvar og gjøre det som er det beste for deg og babyen. Hva skal man ellers ha han til da?

Stå på krava deres!Tør å si ifra.Vi bestemmer selv hva vi skal finne oss i.Still krav!

Skrevet

ville tatt opp igjen det ang felles økonomi siden dere bor sammen og faktisk har barn sammen... dere skal vel liksom være familie... kunne nok fått mer som alenemamma du ja....

Skrevet

Hva mener du med at jeg kunne fått mer som alenemamma?

Skrevet

Lurer fortsatt på hva du mente med at jeg får mer som alenemamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...