Gå til innhold

Reaksjon på fersken/eple-puré?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde et par teskjeer med fruktpuré til snuppa i går. Det gikk ikke mange minuttene, så var hun rød rundt munnen med hvite små blemmer. Er dette allergi? Noen med samme erfaring?

Vasket henne og smurte på a-creme, og i løpet av et par timer var det borte igjen. Hun hadde fått maisgrøt før hun fikk fruktpuréen, har ikke reagert på grøt tidligere. Det er ca en uke siden vi begynte med grøt. Har lyst til å prøve litt puré igjen i morgen for å se om hun får samme reaksjon...

Kan jo legge til at jeg tror hun ikke tåler at jeg drikker kumelk. Da får hun et rødt utslett i kinn/panne med nupper/tørre flekker. Hun er litt rød i kinna i dag også, jeg spiste omelett i går. Er det ikke sånn at melk og egg hører sammen, sånn hvis man ikke tåler det?

Håper noen kan fortelle meg at hun vil vokse det av seg... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en nevø som er multiallergiker og har astma. Dette ble gradvis oppdaget gjennom det første leveåret hans.Han er allergisk mot egg og melk, pelsdyr og en del andre ting jeg ikke er sikker på. Han har også kryssallergi for en god de ting. Deriblandt eple. Utslettene han får hvis han spiser eple, høres ut som noe alla det samme som snuppa di... Du kan jo prøve en gang til og se om hun får samme reaksjon, men kunne kanskje være greit å få tatt noen tester på snuppa di!!!?!!!

Han har heldigvis vokst av seg noe av allergiene sine, og kan nå spise melkeprodukter, men ikke drikke ren melk, men egg må han fortsatt holde seg unna.

Lykke til i hvertfall!!! Håper på det beste....

Mye man må ta hensyn til med allergiskt barn i hvertfall...

Skrevet

høres sånn ut ja,min sønn reagerer sånn på grøt og mme han.tatt prikktest å fikk konstanert melkeallergi,men svak sådan,så kommer nok til å vokse det av seg. prøv en annen fruktpure da.

Skrevet

Jeg burde kanskje lage puré selv men... *kremt*

Har kjøpt pærepure i dag, så får vi se om det skjer det samme med den...

Skrevet

du får prøve d:) jeg lagde pure selv,men den fikk lillegutt kjempevondt i magen av.så jeg gikk tilbake til kjøpa:)

lykke til!! :)

Skrevet

Hehe, *kjøpe-med-god-samvittighet* da...

Skrevet

sønnen vår var veldig ømfintlig da jeg drakk kumelk da han var mindre, magesmerter og sprutgulp - men det har blitt mye bedre og han spiser både grøt og drikker mme nå. Men han har nok trolig eggeallergi, kanskje også fisk og nøtter. Han får eksem i tinningen når jeg spiser f eks omelett. En periode vi spiste mye egg, nøtter etc fikk han masse i hele panna og bakover i hodebunnen. Så jeg fikk beskjed av legen om å kutte alt med egg i, i minst 2 uker - for så å prøve igjen og se om samme reaksjon kom - og det gjør det. Så vi skal til barnelege nå for å teste evt allergi. Det er viktig å få avdekket evt eggeallergi pga MMR-vaksinen de får når de er 15 mnd er basert på hønseegg.

Så du får koke deg ett egg i kveld eller i morgen og spise vafler eller pannekaker og spise litt egg hver dag - så ser du fort om det blir værre. Så får du kutte alle produkter som inneholder egg (les på alt) og test igjen om et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...