Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 huff, jeg er så /(¤ lei av å slåss for å få tannbørsten inn i munnen til snart-2-åringen... er jo så håpløst, og dumt... hele leggesituasjonen blir snudd heeelt på hodet. går så rolig og fint for seg, frem til det er tannpuss. i stad bare BESTEMTE jeg meg for å greie det, men det blir jo ikke koselig i det hele tatt... bare slitsomt, og det blir liksom "rett i seng" - "åhhh...godt" - og det er jo litt dumt da... tips - anyone?! jeg trenger det sårt til i morgen... og pusse tenner det MÅ VI JO BARE!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Lillegutt har alltid dradd på smilebåndet når vi skal pusse tenner. Det tror jeg kommer av at vi synger "puss puss så får du en suss"..osv. Og susser og nusser iveg. Blir liksom en lek ut av det. Om morgen pleier vi og pusse tennene sammen (han og jeg), og det er veldig spennende:) Bruker dere å synge? Eller gjøre pussingen litt gøy?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 vi gjør oss til klovner begge to, altså pappa`n hans og jeg, og vi synger og spretter, men han sitter heeelt stille på stellebordet og synes ikke det er gøy i det hele tatt... :-)
mamma til 2 herlige gutter Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Vi bruker fluortabelett som belønnning ettet pussen.. og han får hjelpe til å holde i børsten.
Janusina Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Takk og lov for at det er flere som sliter!!!!!!!!!! Her er det et sannt mareritt og det hjelper visst ikke med sang og å børste selv. Vi gir oss ikke, men det er ille at man skal grue seg til tannpuss hver bidige kveld... Han høres jo ut som om han blir mishandla jo
Anja Annonym Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 .....jeg lot kailln holde tøtta, mens jeg totalt overså henne og pussa tennene til kailln. Gjorde dette i tre dager, og siste kvelden gapte tøtta og ble hylete da jeg først overså henne. Fikk så pussa alle tannebissene uten noen form for hyling, og siden har det gått kjempefint, selv om kailln følte seg rimelig dum ei stund Nå stiller jeg bare tøtta i servanten foran speilet, og tar frem børste, og der står hun og "ler". Hun bruker til og med nå å ta tannbørsta til faren og liksom pusser tenne selv. Og er såååå stolt hver gang hun nesten trefffer ei tann selv.......
Mamma til gutt 05 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Vi gikk til innkjøp av en elektrisk tannbørste og nå går tannpussen som en lek. Er vel litt for tidlig for dette, men hva gjør mann ikke for og få pusset tennene da :-)
annie-77 Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Mine tips: 1.puss dine egne tenner samtidig eller først. (sånn at barnet kan se hvordan det skal gjøres) 2. Puss mens du teller alle tennene! Har hun 7 tenner så teller dere til 7 og da skal du pusse hele tiden, nekter barnet så stopper du tellingen og fortsetter når du pusser videre. Skryt av alle de fine tennene, og la poden pusse selv til slutt. Måtte gjøre det slik mens hun protesterte villt i 3 dager, men så forsto ho at det var slik det skulle gjøres... Nå liker hun tannpussen veldig godt (21mnd).
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Vi bruker elektrisk tannbørste. Vi sier sånne tulleting som "jeg tror du har en tiger i munnen! Får jeg se? Vi må ta den bort" Og når tannbørsten er inn i munnen "finner" vi flere dyr vi må ta bort. Han ler og syns det er morsomt Han var veldig vanskelig en periode og jeg så meg nødt til å låse han fast. Altså jeg satt på gulvet og han lå med hodet mellom lårene mine og jeg holdt fast armene hans med lårene mine slik at jeg hadde 2 frie hender til å pusse. Det fungerte og vi kunne fort slutte med det. Vet det høres ut som tortur, men man blir litt rådvill når ingenting funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå