mams74 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Gutten min på 8 uker er kjempe forkjøla. Hoster stygt og masse snørr. Usikker på om jeg bør ta han til legen. Min erfaring med storebror er at de spør om feber og hvis barnet ikke har feber er det lite sannsynlig at det er en alvorlig infeksjon. "Kan" man ha luftveisinfeksjon som må behandles med antibiotika uten feber?
Mamma'n til Vilde & Amina Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Kan ikke svare deg direkte på spørsmålet, men kan jo ikke skade å kontake legen. Hvis de mener det ikke er nødvendig, kan du ta det med ro et par dager til og se det an. Må jo kunne ta en telefon til legevakta og snakke med legen om ikke annet..... Han er jo ganske liten, og det er mye baskelusker ute å går om dagen..... Lykke til og god bedring!!!
kajak&Daniel Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Si fra hva du gjør, og hva legen i så fall sier.. Lillegutt har det på akkurat samme måten, men jeg har ikke kontaktet lege da.....
aimée Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 jeg var hos legen i går, har ei jente på 2 mnd......hun er kjempe forkjølet og snørrette, men eneste lege sa var at det går over, og at jeg kunne bruke nesedråper med saltvann fra apoteket så ble hun ikke tett i nesa.....men ellers ingen andre ting å gjøre..
firemerkersmør Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Er vel skjelden det er en bakterieinfeksjon uten feber, men er du engstelig så gå til legen. Jeg har vært der 2 ganger uten at tassen har hatt feber jeg, og synes faktisk ikke jeg er hysterisk mor. De kan jo ikke kommunisere, så ta en sjekk hvis du føler du trenger det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 En forkjølelse er ikke farlig. Men, det kan være en virus-infeksjon som ikke nødvendigvis gir feber. Dersom barnet ser ut til å være tungpustet (inndragninger mellom ribben og mage når han puster), puster overfladisk. (vibrerende nesebor) eller ikke har mye matlyst hadde jeg dratt til legen. Lillebabyen her i huset (3 mnder) og jeg lå inne på sykehuset i isolat 5 dager i forrige uke, med RS virus. Er visst på toppen av smittede nå. Babyen trengte pustemedisin for å få nok oksygen. Har hatt 38 i temp en dag, ellers fin temp.Jeg ammer og hadde ikke merket at han ikke hadde fått i seg nok mat. Dersom barnet har noen av de overstående symptomene og fastlegen ikke sender deg videre, ta kontakt med barneavdelingen på nærmeste sykhus. vi fikk nemlig samme beskjed som en av de andre under her av fastlegen; en forkjølelse er ikke farlig!! Er veldig glad for at vi tok kontakt med sykehuset. Dersom det bare er snørr og hoste ikke bli engstelig, for en lett forkjølelse er ikke farlig
Mille-k Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Datteren min hadde en forferdelig stygg hoste da hun var vel en måned. Jeg fikk legen til å lytte på henne og legen ville ta blodprøve for å utelukke infeksjon. Synest det var betryggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå