Gullemor Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Ingvild har slitt med mageproblemer i hele dag... Har nå tenkt å prøve og gi henne sukkervann. Vet hvordan jeg skal "lage" det, men skal det gis til henne kaldt, eller skal hun ha det til 37 grader?
Hanne og jentungen Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jeg mener det skal holde 37 grader, men er altså ikke 100 % sikker.
Gullemor Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2007 Takk skal du ha! ;o) Ser at ei på skravlesiden har svart det samme, så da går jeg for det... Klemmer til Hanne og Hannejentungen fra Gullemor75 og Gullebaby07 (du har lest imm.com-tråden jeg laget tidlig i januar? Hvis ikke ligger den på januarklubben... Ikke så hiiiimla langt ned da jeg dyttet den opp for noen dager siden!). )
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 gutten min har hatt mageknip i natt og i dag,så hadde og tenkt å lage sukkervann..men hvordan gjør jeg det,hvor mye skal man ha av vann og sukker?
Gullemor Skrevet 14. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2007 Oppskrift: 1 dl kokt vann 2 ss sukker La avkjøle Gi 2 ts til baby. Kan gjentas etter behov. Og: Serveres altså ved ca 37 graders temperatur... ;o)
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 ok :-) Tar det lang tid før man kan merke at det funker?
Banshee Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Sukkervann skal virke ganske momentant og har en virkningstid fra 30min til 2 timer.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 skal man ha sukker i vannet før det koker eller etterpå?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 min mor som jobber på barsel sa dett til meg: kok opp vann, ta 1dl i en ren beholder, rør inn 1 ss sukker, og kjøl ned. gis lunken til barnet, oig kan oppbevares i kjøleskapet inntil ett døgn,.slik gjør dem det vertfall på sykehuset så er man helt sikker.. jeg gav i sånn lita sprøyte. en 2, 5 ml sprøyte el hva det er for noe. dette kan man gjenta etter en stund om det ikke hjelper.. men hjelper det ikke etter flere omganger, så er det nok ikke vits. hos oss syns jeg ikke det hjalp, men vet om flere det virker for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå