Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Hver gang noen skriver et innlegg om at de er slitne,har søvnmangel,mangler avlastning osv,så er det noen som greier å nevne ordet depresjon. Hvorfor?? Kan man ikke være sliten småbarnsmor uten å ha en depresjon? Jeg er sliten noen ganger,men er så absolutt ikke i nærheten av å ha en depresjon.... Tenk dere litt om før dere skriver det,for noen kan det faktisk være å strø enda mere salt i såret...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Jadajada, vi skal ikke si at du har depresjon.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Det var vel heller ment som en tankevekker til de som drar konklusjoner litt for fort....
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Jeg er nok ikke enig her, nei! Temaet fødselsdepresjon bør ikke forties. En må ikke få høre at man strør salt i sårene hos andre når man bare mener å hjelpe! Det å være sliten kan være et tegn på depresjon, og da skader det vel ikke å nevne dette ordet? Jeg synes ikke man skal prøve å gjøre temaet fødselsdepresjon tabu igjen. For dem som har det, er det nok stor hjelp i å se at det faktisk er ganske vanlig. Og for dem som er "bare" slitne, skader det vel ikke å høre at noen faktisk har det verre? Mange har depresjoner uten å vite at det er det de har, uten å prate med andre om det, og uten å søke hjelp. Da er det fint at noen prøver å avdekke det og bevisstgjøre dem, slik at disse personene kan få hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå