Gå til innhold

Bli med på en undersøkelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nok et innlegg for å trøste meg selv som nattammer en 9 mnd gamling fortsatt men...

Ungen min er veldig trygg på andre mennesker, og har alltid vært det. jeg har lurt litt på om det kan ha med nattamming å gjøre? kanskje ulogisk, men jeg føler at siden jeg ikke har prøvd så hardt å nattavvenne ham men latt ham styre sine egne behov, kan dette ha ført til at han ikke har utviklet skepsis mot andre mennesker?

Hadde vært spennende å se om noen føler det på samme måte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er også trygg på andre mennesker. Han har ikke blitt ammet siden han var 7 uker,nå er han 9mnd. Ikke noen sammenhenng med nattamming her hvertfall.. :)

Skrevet

Det at babyer er skeptiske mot andre mennesker er ikke noe negativt. Tvert imot er det en helt normal del av den psykososiale utviklingen. Unger som ikke går igjennom slike skeptiske faser, kalles "ukritiske".

Babyers skepsis mot andre mennesker har altså ingenting med traumatiske opplevelser i forhold til andre å gjøre, som jeg forstår at du antyder.

Skrevet

Jeg tenker vel mer på de med babyer som har blitt nattavvent. Din baby har jo sluppet det:) Og til Forundringsautomaten så var dette bare kuriosa, ikke for å skape negative følelser. Jeg antyder ingeting, bare er nyskjerrig.. og for å trøste meg selv som ikke får til den nattavvenninga!

Skrevet

Det er tydeligvis mange som er engstelige når babyen deres er skeptisk til andre mennesker, og for dem kan det være "skummelt" å se slike innlegg. For dem kan det skape negative følelser, og det var derfor jeg følte at jeg måtte svare.

Håper nattavvenninga di går seg til. Den gir ikke ungen noen varige mèn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...