Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herligheten så mye jeg har av det om dagen!!

Noen andre som sliter med det?

Ok, sliter er kanskje litt overdrevent, men er jo litt ubehagelig,, nesten som vakuum lissom... og så den harde klumpen... og så slipper det..

har lissom ikke så mye å si hva jeg gjør heller, om jeg trener, så har jeg kynnere, om jeg ligger stille med laptopen i fanget/på magen, får jeg hvertfall kynnere...

snodige kroppen altså.. men da satser jeg på at kroppen min er godt trent når det kommer til å føde.. ehm...

Er 21+5 elns...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har også mange kynnere. Så jordmor ba meg om å ta det mer med ro og ikke framkalle dem. Jeg ble litt overraska, for de sier jo at kynnere ikke er farlige, men ho sa at for noen kan de framkalle for tidlig fødsel, og siden man ikke visste hvem, var det like greit å ta det med ro.

Såh, kanskje på tide å sette ned tempo? Jeg kjenner nå i alle fall at det å være halvt sykemeldt gjør noe med kynnerne - jeg har færre på kveldene og når jeg slapper av nå!

Skrevet

oi, er det sant?!

Har jo hatt dette lenge jeg.. skjønte ikke helt at det var kynnere med en gang en gang.. trodde kanskje det var baby som la seg med huet ut eller noe.. *dum førstegangs*

Hm.. men sånn som i helga har jeg ikke gjort noenting, bare hatt fri og kost meg.. og noen ganger får jeg tilogmed kynnere på natta?!

Ikke akkurat lett å roe ned dersom man gjør veldig lite?!

(gjør normalt ikke lite, men prøver å ta det mer med ro nå, etter at jeg var syk og sånn, regner med at kroppen prøvde å si noe til meg..)

Er jo student, og kunne vel alltids sykemeldt meg fra deltidsjobben min, men studiene er jo bare der, kan du si...

Men, hvor langt er du på vei da? Tenker lissom at det er så leeenge til fødsel jeg.. at det ikke har noe å si?!

hm..

Skrevet

Hei hei

Jeg ble sykemeldt 50% i dag pga av kynnere... Føler meg jo egentlig i form, men når magen er så hard så ofte og så lenge kan det altså gjøre at barnet fødes for tidlig. Og det vil vi jo ikke! Da er det bedre å roe tempoet - 100% jobb hos oss er sikkert 150%.... så nå må jeg øve meg på å leve litt saktere. Vanskelig! Men det blir sikkert en lettelse når det først går inn over meg. Smil!)

Jeg er 23+1

Skrevet

Det varierer her hos meg. Noen dager har jeg masse kynnere, andre dager ingen. Når jeg får kynnere gjør jeg ikke mer enn det jeg normalt pleier å gjøre. lett husarbeid og småturer ( har en tur jeg pleier å gå på 15 min)

Og kynnerene kommer stort sett på kvelden når jeg sitter rolig...

Er i uke 27.

Skrevet

Jeg er 24+1, Har hatt kynnere fra uke 12. Ble sykemeldt i uke 22. Har også prøvd å trappe ned tempo hjemme, men det ble liksom ikke bedre. Jeg får kynnere av å tenke på kynnere, av å gå raskt, av å stresse (da kan jeg fort få de om kveld/natt). Jeg har nå starta å stoppe opp når jeg kjenner det kommer en, og vente til den går over. Det hjelper faktisk for meg.

Merker at de dagene jeg starter senere på jobb, har jeg det bedre med kynnerne.

Skrevet

hm.. kanskje jeg burde tatt en prat med legen min jeg da..

men søren om jeg vet hvordan jeg kan roe ned noe som helst..

prøvde i dag da, når jeg trente, å stoppe når jeg kjente det kom en kynner, og vente.. da gav den seg jo ganske fort..

var jo så deilig å begynne å trene igjen også, har ikke trent siden jeg ble gravid...

men ja, også for meg blir det absolutt flest kynnere om kvelden når jeg tar det med ro...

da er det litt vanskelig å si om det bare er normale kynnere, eller om det er grunn til bekymring..

men dere andre, PLAGES dere av kynnerne?

Føler ikke at alt stopper opp, lissom.. har jo vendt meg en del til det også...

Skrevet

Jeg vil ikke si jeg plages av kynnerene. De er der, kommer og varer en liten stund (30-60 sekund) men de går alltid bort av seg selv. Jeg bare kjenner at det strammer seg, det gjør ikke vondt på noen som helst måte.

Men hvis du synes det er mer enn bare at "de er der" så ville jeg ringt lege/jm for du skal ikke være usikker og de kan gi deg bedre svar enn noen av oss her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...