Gå til innhold

mykoplasma-blir pokker aldri bra...Linneas mamma el andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt det siden ca 13 desember. Regner med jeg ble smitta da og det slo ut lille nyttårsaften. Så ble jeg bedre-også etter to uker kom det tilbake igjen. Jeg føler fortsatt det er masse slim i lungene og det kommer opp ekle klumper med slim hele tiden. Hoster endel også, men ikke sånn som det var. Så fort jeg gjør noe så får jeg vondt i hodet og føler meg slapp og vondt i kroppen. Har tatt en halv antibiotika kur fordi jeg hater antibiotika. Skulle nok tatt hele. Men uansett, dere som har hatt det. Hvordan følte dere etterpå? Hva gjorde dere for å bli friske? Hvor lenge hadde dere slim og hoste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.... ingen smart ting du har gjort der med tanke på å ikke fullføre antibiotikakuren. Jeg fikk vite av legen at det var veldig viktig at jeg tok kuren helt ut, selv om jeg følte meg bedre med en gang. Du burde nok ha gjort dette, for sånn som det høres ut for meg er du enda ikke frisk. Jeg hadde ikke hoste og slim så lenge etterpå, kanskje en uke eller to...

Så mitt råd er:

-dra til legen og ta nye blodprøver for å finne ut om du må he en ny antibiotikakur

-hvis du må ha ny pencilin- ta kuren helt ut

-ta det med ro, både under kuren og ettepå.

-ikke press deg for hardt fysisk

-sørg for nok søvn, hvile og drikke

-ta tiden til hjelp og øk aktivitetsnivået sakte oppover, så er du forhåpentligvis helt frisk som en fisk i løpet av våren. Det er forskjellig fra person til person hvor lang tid rekonvalisensperioden tar (alder, generell helsetilstand osv). For noen kan det ta en måned, andre et halvt år. Jeg følte meg svak i kroppen i lange tider etter antibiotikakuren. Men vær optimistisk og lytt til deg selv, så går det sikkert bra. Og for all del; still krav til legen din hvis du ikke føler at dette går den rette veien for deg!

Lykke til.

Skrevet

Takk for svaret! Nå føler jeg meg ganske bra da. Lite slim. Nei har jo hørt det før at det er viktig å fullføre antib kurer. Men kremt-jeg HATER å ta det og da tror jeg heller ikke det er bra. Vel hvis jeg blir dårlig igjen skal jeg gå å ta nye blodprøver. Og prøver å hvile osv. Skal huske på det og ikke kjøre på nå bare fordi jeg føler meg litt bdre.

Takk. Klem

Skrevet

Både mannen min og jeg hadde mykoplasmainfeksjon for 3 år siden sammtidig.

Han gikk og hanglet i 4 mnd. før han ble bra. var ikke så syk at han var borte mer enn en uke i den perioden men hostet og var skikkelig sliten.

Ble først bra når han fikk antibiotika som han tok hele kuren på.

Jeg var dårlig i 3,5 mnd. har astma også og var MYE borte på jobb ettersom jeg hostet på meg astmaannfall stadig vekk.

Måtte ha en enkel og en dobbelkur med antibiotika fø jeg ble bra. Doble kuren fikk jeg forøvrig på blå resept pga. astmaen.

Skal du bli bra tror jeg det er viktig å komme deg til legen igjen og bli undersøkt på nytt og denne gangen Må du ta hele antibiotika kuren selv om du ikkke liker det.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svaret. Men jeg tror jeg er bra nå. Jeg hoster ikke noe hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...