Gå til innhold

Snakket med hs om søvn


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

Og der var det jammen ingen lure tips å få...Jeg hadde jo prøvd alt hun foreslo jo...

 

Med musikk/ helt stille

I vogn/sengen hans/sengen vår/sofa

aktivisere han mer (babysvømming babysang o.l)

 

Hun regnet med at nattesøvnen ville gå seg til når grøtinntaket øker...Og for å være helt ærlig, det blir det helt nødt til! Ellers blir mamman faktisk sprø!!

 

Også sa hun jo at noen babyer trenger mindre søvn enn andre, er jo sant det da...Men hvorfor måtte det blir min baby!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket også med helsesøster i dag om søvn. Det endte med at vi ble enige om at det ikke er så mye å snakke om, fordi jeg ikke er interessert i å gjennomføre en skrikekur, ei heller nattavvenning på lenge enda..

 

Det er slitsomt med barn som ikke sover, men det er for en periode i livet. Jeg må helle ta konsekvensene av at jeg har et barn som sover dårlig og lite, på samme måte som de andre barna mine har gjort. Legger meg tidlig, sover litt på formiddagen, er flink til å legge meg nedpå de få gangene jeg kan det.

 

Tro du meg, det blir bedre!! I mens får vi bare gjøre det beste vi kan ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Det blir bedre, virker bare så lenge til når man er oppe kl 05 om natten for n'te gang... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har erfart at hun(6mnd) må få roe seg ned selv og kanskje klage litt/skrike før hun faller til ro og sovner. Da vi prøvde dette første gang sov hun hele natta for første gang i sitt liv:) Så det er verdt å prøve! Har gått inn til henne etter fem- ti min alt ettersom og når hun da sovner av seg selv sover hun skikkelig godt. Om hun våkner etter en stund går vi heller ikke inn med det samme og som regel sovner hun av seg selv da uten mye gråt og trenger ikke smokka engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke nattlegging som er problemet. Han legges våken i sengen sin og sovner ganske fort av seg selv...Det er på dagtid han sliter med å sove...og han sover så utrolig lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi to...bra det da, så er vi ikke alene om det :-) Heldig er den som får lagt seg nedpå. Her går det et par liter kaffe og det holder meg nogenlunde oppegående. Skulle gjerne ha gjort noe husarbeid før hybelkaninene blir kjempestore hybelslanger ;-)

Alver har også begynt å tulle på natten, sånn rundt midnatt. Da er det hyl og skrik en gos stund før han sovner av utmattelse. Fikk sove en natt med mamma i sengen. Det var veldig dumt av oss, men vi holdt ikke ut skrikingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeborg er stort sett våken fra 02 til 06, med noen smådupper. Det er veldig hyggelig å være her inne om natta også, det burde dere

forsøke;-) Mange andre mødre i samme situasjon, og det gjør det jo litt mer hyggelig å være våken midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da kunne vi jo sitti her inne sammen da... ha ingen problemer med legging og den slags... men denne "våkningen" hele tiden... Gleder meg veldig til å få sove... Klarer ikke helt å roe meg med at dette endrer seg.... om en stund... Men det gjør det vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok det. Jeg har unger som har vært urolige om natta, det gir seg etter hvert. Har du mulighet til å få barnevakt innimellom så du får sove litt, så benytt deg av det. Jeg var ikke så heldig at jeg hadde det. Nå er jeg faktisk ikke så sliten, merklig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...