julipia-06 Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har fryst MM i isbitboks (og tatt ut bitene og lagt de i en boks i fryseren). Når jeg skal bruke av bitene i matlagingen, hvordan tiner jeg de opp? Det kan vel ikke komme bakterier til når det fryses slik?
Labbetøs Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 MM hbør helst tines over natten i kjøleskapet. Da holder den lengst etter at den er tint. Skal du bruke den fort og ikke har tid til å vente så lenge så tin den i kaldt/lunket vann. Jeg ville ikke frosset melk i isbitformer nei. De er jo åpne, og bakterier kommer lett til. Det beste er tette beger som du kan koke før du fryser melka. Dersom du helst vil fryse i små biter kan du bruke isbitposer. Det er mye bedre enn åpne isbitformer i hvertfall. :-)
*Lilly* Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 så lenge de er oppi en boks så melken ikke "oksiderer" eller no så har vi vurdert å gjøre det samme..
Labbetøs Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 NB: Mye av årsaken til at melk ikke bør fryses åpent er at det kan ta lukt og smak fra de andre varene i fryseren og dermed bli ødalagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå