meg og jentene Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Jeg har savnet litt rutiner på dagene helt siden baby ble født, men har fortsatt ikke fått det helt til. Ikke at jeg har behov for noe kjempestrengt tidsskjema, men vil gjerne har litt forutsigbarhet. Jeg snakker om både mat og søvn på dagtid. Jenta har såvidt blitt 5 mnd. Min lille blir sulten etter 2-4 timer fra sist måltid. Veldig vaierende hvor mye hun spiser. Noen ganger fornøyd med bare pupp. Ofte må spe på med Nan. I det siste noen ganger litt grøt. Prøver nå å fast gi grøt etter melk formiddag og tidlig kveld, men varierer om hun vil ha eller ikke. Når det gjelder søvn, så er det sånn at noen ganger sover hun godt 2-3 timer midt på dagen, pluss en halvtime morgen, ettermiddag og tidlig kveld. Da virker hun mest fornøyd. Andre dager (det er flest av dem fortiden) sover hun bare halvtimes lurer mange ganger per dag og virker nesten alltid trøtt. Hjelper ikke alltid å gå tur, ofte hun bare småsover da også. Så fordi jeg ikke vet når imorgen hun skal sove og spise, er det fortsatt vanskelig å planlegge ting. Er det flere med rotete hverdager? Eller noen som har klart å komme ut av rotet? Jeg vet dette er vanlig hos nyfødte, men jenta mi begynner jo å bli stor.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Vi har ikke hatt noe særlig rutiner. Får mat når han er sulten og får sove når han er trøtt. Har egentlig ikke hatt noe problem med det. Legger planer som vanlig. Har med mat og vogn så da kan han fortsatt spiser når han er sulten og sove når han er trøtt. Har også med litt leker hvis han trenger ekstra underholdning i løpet av ekspedisjonen.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Ingen rutiner på det egentlig. Annet enn at hun må sove etter ca 2 timer våkentid. Endelig fått litt rutine på morgen nå hvor hun står opp ca 8 og så sover igjen kl 10 men utover det så styrer hun spisingen selv, jeg styrer søvnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå