komplett.no Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Ganske privat spørsmål men hvor lenge ventet dere? Det er nå åtte uker siden jeg fødte og jeg er enda redd for å prøve. Er redd jeg skal revne opp i sårene eller at det skal være vondt. Er kansje dom men jeg har mistet all sex lysten etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 2,5 mnd siden fødsel her, og jeg har ikke våga ennå. Det går sikkert bra, men jeg kjenner at jeg ikke tør...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 5 1/2 uke. Var ikke vondt, men annerledes....
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 21 dager ventet vi.. var DIGG
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Hvis alt gikk bra på 6 ukers kontrollen hos legen, synes jeg ikke du skal bekymre deg. Det går nok bra, men jeg tror mange sliter i starten fordi de er redde eller bekymret, og derfor strammer seg unødig. Vent til du selv føler deg klar, og prøv å ikke tenke på at du har født. Snakk med din sambo i forkant om dine bekymringer, så er dere sammen om det.
Lara, fikk lille Emma 29/8-06 Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Det tok 11 uker før vi kunne prøve, pga. en stor kul (blodansamling) "inni der" som måtte tømmes. Sorry detaljene. Det var ikke noe særlig godt de første gangene, måtte styre helt selv og ha godt med glidemiddel for i det hele tatt å kunne gjennomføre. Nå snart 6 mnd. etter fødselen er det fortsatt vondt med en gang når han skal inn, men ellers er det like bra som før. Det er veldig individuelt hvordan det oppleves, og det betyr selvsagt også noe hva som skjedde under og etter fødselen. Sørg for at du er/bllir godt opphisset og har glidemiddel tilgjengelig. Det aller viktigste er at mannen din tar hensyn og lar deg styre det til det ikke gjør vondt lengre. Det går over! Ta tiden til hjelp, stopp og vent hvis det ikke er godt. Klem fra
haater husarbeid Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 Vi hadde sex etter tre uker tror jeg. Men så revnet jeg ikke da.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Ventet drøyt 4 uker. Tok det veldig pent i starten og det gikk veldig bra. Etter hvert har jeg fått bedre sex-liv nå enn før... Hadde KS, så var ikke så anneledes.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Synes du er tøff som vurderer sex allerede etter 8 uker. Hadde heller ingen sex-lyst i starten (ikke rart det, hormoner og barnets behov for din kropp demper jo litt). Men husk at dersom du spenner deg så blir det bare verre. Slapp av. Vi begynte med sex igjen etter 6mnd (prøvde etter 3mnd, men hadde ikke sjans pga stramt arrvev). Jeg har nå ved 8mnd nylig sluttet å bruke bedøvelseskrem ved samleie (men det gjør bare vondt ved oenetrering de første sekundene). Du revner nok ikke. Slapp av og bruk masse glidekrem. Vibrator gjør også susen på å komme fort i "humør". Håper du har en forståelsesfull mann som ikke går og maser. Det hjelper ingenting.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 jeg hadde kjempelyst å ha sex med typen etter ei uke..!! Men visste jo at jeg ikke kunne da.. er leenge å vente til det har gått 6 uker, men trøster meg med at kroppen får tid å komme seg på..
tante grusom master of law Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 4 uker... fødte vaginalt og ble klippet og sydd. Var helt grodd sammen etter fire uker. Var litt stramm i begynnelsen men gikk fort over.
~Endorfina~ Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 Første gang etter ca 5 uker. Fortsatt vondt etter nesten 8 mnd...
snartmammatil4 Skrevet 14. februar 2007 #15 Skrevet 14. februar 2007 8 uker, jeg sydde etter fødselen, så turte ikke før;) men det gikk veldig bra, merka ikke noenting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå