dritgrei hei hei! Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Tenk om det hadde vært mitt skriftspråk..... jeg har bestilt bilder til dåpstakkekort vet dere også fikk jeg en mail fra dem i dag, hvor avslutningen er sånn her: "Vi voner du vert nøgd med varene og at du nyttar høve til å tinge meir seinare." Er det ikke fantastisk, se så fin den setningen er!!!!!!!!!! åååå, jeg blir glad i hjertet!
Tiggywinkle Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hva med "att og fram" - tilbake og frem, som egentlig er er frem og tilbake...:-)
brumlemor Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Heilt einig med deg - og eg er so heldig å ha det som skriftspråk!!
Reveenka Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Hehe; det sier gubben(gudbrandsdøl) min også når vi har vært innpå fjellet og skal tilbake til bilen - da skal vi "fram"..... gjett om jeg var forvirret til å begynne med c",) "Hæ, fram? Skal vi ikke tilbake?"
Natteravnen* Skrevet 15. februar 2007 #7 Skrevet 15. februar 2007 -trudde eg var den einaste som brukte det her inne,eg...........eller er her endel luringar som ikkje skriv nynorsk heile tida.....- berre av og til? ;-) hi-hi-hi Kjekt at du likar det Dritgrei! -sjølv om det til tider kan verte uforståeleg også for ein innbarka nynorskbrukar................
dritgrei hei hei! Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2007 ja det er toppen av kransekaka... småbodn.... åhhh så fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå