Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Det er jo ekstra viktig med væske da de er syke,hva gir dere hvis de ikke får i seg nok vann?
jennifer Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Den barnejuicen fra nestle, fikk beskjed av lege at jeg kunne gi saft til og med, bare de drikker.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Tar meg frihet og kopierer litt av et innlegg fra prematurdebatten: "Legen der ga meg et meget godt råd. Få i henne nok væske, og da ikke melk. Gi en blanding bestående av romtepert 1/3 olden vann, 1/3 blå farris uten smak og 1/3 eplejuice. I den blandingen der er det nemlig mer enn nok enn næringsstoffer til at dem holder ut uten mat ei lita uke i værste fall" Jeg brukt eplejuice og vann til min 1-åring nå, da hun var syk. Hun fikk noe melk, men pga det danner slim ble det oppkast hvis det ble for mye. Fikk igjen matlysta før jeg fikk tak i farris (var syk i bare noen dager).
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 Hva liker barnet. Gi barnet den drikken det liker. Gjerne noe søtt.
Guttemamma x 3 Skrevet 14. februar 2007 #6 Skrevet 14. februar 2007 Vi prøver gjerne å få inn litt kalorier i tillegg så han ikke skal miste så mye vekt. F.eks. Saft Nypete Eplejuice Nypesuppe Blåbærsuppe Fruktsuppe Smoothie (med eller uten yoghurt) Hvis han kan få melkeprodukter får han f.eks: Kakao Tomatsuppe Kremet kyllingsuppe
Ranveig R Skrevet 14. februar 2007 #7 Skrevet 14. februar 2007 Så loangt har det vore nok med vatn og morsmelk, men skulle behovet dukke opp vil han sikkert få blanding av juice og vatn.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #8 Skrevet 14. februar 2007 Når lillegutt har vært syk og drikker lite og har høy feber, gir jeg saftis. Da får han litt væske i han samtidig som han blir nedkjølt. Klart han får annen drikke som førstevalg, men litt saftis innimellom. Akkurat i de periodene bryr jeg meg lite om sukkerinnhold...
housewife Skrevet 14. februar 2007 #9 Skrevet 14. februar 2007 gir en flaske saft eller barnejuice, da får hun alltid i seg nok væske. Gir også litt av dette til måltider, ikke alltid hun drikker mye i løpet av dagen når jeg bare tilbyr vann.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #10 Skrevet 14. februar 2007 Med fare for å tråkke noen på tærne: Light-produkter til små er ikke lurt... Anonym 2
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #11 Skrevet 14. februar 2007 Det hun vil ha. Kan ikke skjønne hvordan man kan være så livredd for sukker at man ikke tilbyr et febersykt barn saft dersom det ikke vil ha vann eller noe annet! Det går i alle fall under min definisjon av usunt....
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #12 Skrevet 14. februar 2007 Når lillemor var syk her fikk hun vann hvis hun gadd og drikke det, men det ble litt saft å...Og juice bladet med vann eller fruktdrikken til Nestle.. Da gikk det vært fall ned noe og som legen sa, litt sånn må vi unne de når de er syke, blir litt ekstra bortskjemt da...
Bomsedeisi Skrevet 14. februar 2007 #13 Skrevet 14. februar 2007 Pupp er det eneste hun vil ha når hun er syk, så det får hun så mye hun vil av :-)
HalvMaraton Skrevet 14. februar 2007 #14 Skrevet 14. februar 2007 solbærsirup! hvis ikke de får spist er det helt nødvendig at de får i seg noe sukker, sånn at de har litt energi å bekjempe sykdommen med. og så er ihverfall alle i min familie enige om at det er lett å få ned det meste annet som er foreslått her er veldig bra også da. tror det viktigste er AT de drikker, ikke hva.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 15. februar 2007 #15 Skrevet 15. februar 2007 Tropisk nektar blandet med vann
Livmor Skrevet 15. februar 2007 #16 Skrevet 15. februar 2007 Lillemann her foretrekker vann fremfor noe annet. Skulle faktisk ønske han kunne drikke mer saft og juice enn han gjør for å få i han bittelitt energi de gangene han er syk. Uansett, nøler ikke med å gi han det som går ned. Sukker eller ikke:-)
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. februar 2007 #17 Skrevet 15. februar 2007 Oliver er fornøyd med vann stort sett og han har enda ikke vært sååå syk at han ikke har fått i seg nok mat heller, så har heldigvis ikke hatt det "problemet" her enda. Men sist han hadde bronkitt fikk han av og til litt konsentrert sitronsaft blandet med vann for å lindre halsen. Men det ville han naturlig nok ikke ha mye av. Veldig sterkt. Om han får omgangssyken kommer vi til å gi han blåbærsaft og sånt som holder magen i sjakk.
marianne1231 Skrevet 15. februar 2007 #18 Skrevet 15. februar 2007 Da lillegutten min var sjuk(hadde diare)fikk jeg beskjed om å gi han like deler eplejuice og farris, og ostepop for den var det næring i,og han hadde feber nesten i 40
Gjest Skrevet 15. februar 2007 #19 Skrevet 15. februar 2007 Saft, det viktigste er at han drikker! Vanligvis drikkes det aldri saft i dette huset!
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #21 Skrevet 16. februar 2007 Hva en de har lyst på så her finner man ofte ørten glass med forskjellig innhold. Eldstemann drikker lite så det er en jobb å få i han væske. Han blir ofte litt treg i magen ellers og får derfor saft ganske ofte bare for å få i han nok..
lowe Skrevet 16. februar 2007 #22 Skrevet 16. februar 2007 Sviskesaft og eplesaft fra nestle. Hun får også husholdningssaft innimellom. Tar ikke skade av det:)
Nuss Nuss Skrevet 16. februar 2007 #23 Skrevet 16. februar 2007 Her har det aldri vært noe problem å gi gutten vann! Har han vært forkjølet med feber får han også litt juice pga C-vit.
Blomman Skrevet 16. februar 2007 #24 Skrevet 16. februar 2007 Minste Blommangutt på 13 mnd får bare pupp når han er syk - det er det eneste han vil ha da. Får så my og ofte han vil ha
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #25 Skrevet 16. februar 2007 vann uten kullsyre med smak...det går ned på høykant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå