Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 vet ikke hvorfor jeg blir det. Har en jente på 7 mnd og venninnen min har en jente på 5 mnd. De er så forskjellig...hun andre smiler/ler/snur seg/fått tenner/åler Mens min jente smiler kun til oss(skeptisk) og svært treg i alt det andre. Hun skryter hele tiden hva hun nå har lært seg...jeg vet jo at min jente ikke er spesielt sen...men men
MissHønemor Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Alt til sin tid. Snuppa mi har ikke skjønt at det går an å snu seg fra mage til rygg (men hun kommer seg på magen) ikke vinker hun eller klapper, og noe åling eller krabbing viser hun heller ikke tegn til, og hun er 7 1/2mnd. Mens de andre på dibgruppa og barselgruppa ruller og åler og krabber, og noen har begynt å reise seg opp. Litt kjipt er det at snuppa har god tid, men samtidig synes jeg det er veldig greitt å finne henne der jeg la henne på gulvet Alle er forskjellige, men skjønner at du er litt lei deg. Vet ikke om det var noe til trøst men...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Du,det høres veldig kjent ut...Barna er så ulike og det sårer innmarig når man føler at sitt eget barn kommer til "kort" i andres øyne.Men trøst deg med at det kan være ditt barn er raskere med andre ting.Dessuten er det som er viktig at man har et friskt barn som har det bra,og at dere har det bra!Har og en vennine som konstant skal overgå det jeg forteller om mitt barn,og man blir LEI!!
Vildur Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 Jeg tror det er viktig å forsøke å ikke sammenligne babyen sin med andres, selv om det er vanskelig å la være. Husk at alle babyer er forskjellige, og at de er forskjellige mht. personlighet, temperament etc. akkurat som voksne mennesker. Jeg vil råde deg til å prøve å lukke ørene når venninnen din skryter av jenta si, og heller fokusere på hva din baby faktisk kan. Tenk på alt hun har lært seg siden fødselen! Det er helt vanlig at mange babyer smiler kun til foreldrene sine, det er jo disse de kjenner aller best. Kanskje jenta di bare er litt forsiktig av natur? Sønnen min smiler heller ikke noe særlig til andre, men så lenge han smiler til oss er jeg trygg på at han har det bra. Tror de aller, aller fleste mammaer har sitt å stri med og bekymre seg for. Også de som framstår som supervellykkede og lykkelige hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå