Gå til innhold

Fødselsdepresjon...hvem tar jeg kontakt med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 5.5 mnd..Og har nå grått daglig siden hun ble født..Sliter virkelig på meg og mannen min,og jeg klager til ham stortsett hele tiden han er hjemme..Alt er så tungt,og jeg har dårlig samvittighet ovenfor hun lille,siden jeg griner så ofte..

Hvem tar jeg kontakt med?Trenger hjelp nå føler jeg..Skulle nok gjort noe for lenge siden,men håpte det ville bli bedre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontrakt med fastlegen din, så kan han/hun eventuelt henvise deg videre. Ikke umulig at de også kan gjøre dette på helsestasjonen din.

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din og fortell han hvordan du har det, så kan han henvise deg videre.

Du kan evt ta kontakt med helsesøster og snakke med henne.

Du er et langt steg i riktig retning når du ser at du har problemer og søker hjelp. Lykke til og *klem* sendes til deg :)

Skrevet

Ta kontakt med fastlegen eller BUP der du bor.

Det er spedbarnsteamet på BUP som er de som skal hjelpe deg, men de fleste steder må du ha hanvisning og vurderingssamtale for å komme inn til behandling.

Skrevet

Helsesøster skal er også obs på dette, så du kan ta det opp med henne dersom du føler det er ok.

Skrevet

Ellers vet jeg psykiatrisk sykepleier i kommunen også er behjelpelige. En veninne fikk gjevnlig besøk av sykepleieren pga depresjon etter fødsel.

Skrevet

Takk alle sammen!

Troe jeg tar kontakt med fastlegen jeg da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...