meg og jentene Skrevet 14. februar 2007 #1 Skrevet 14. februar 2007 Har alltid bare brukt ferdigkartonger (gir som tillegg til mm), men etterhvert som baby spiser mer har jeg nå kjøpt sånn pulver for første gang, regner med det er rimeligere. Har hørt man kan lage ferdige flasker for en hel dag av gangen og ha det i kjøleskap. Men slik jeg skjønner av bruksanvisningen, skal jo vannet kokes og kjøles litt ned og blande i pulveret ved ca 40 grader. Men hvis jeg da putter ferdig flaske i kjøleskapet og skal bruke senere, må jeg jo varme opp på nytt. Og da brytes jo "regelen" om at det aldri skal varmes to ganger. Hva gjøres?
rødhette* Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 du kan fint gjøre det Den ferdige blandingen varmes jo opp bare én gang..
-MtG- Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Jeg koker bare vann og har på flaskene jeg. Måler til passelig mye vann oppi hver flaske og setter i kjøleskapet. Når det er tid for mat putter jeg flaska i microen og varmer vannet til passelig temperatur før jeg har i pulveret. Veldig enkelt.
Gjest Skrevet 14. februar 2007 #4 Skrevet 14. februar 2007 eg pleier å koke vann i vannkoker, ikkje full da, for då tar det litt lengre tid, sper så på med kaldt vann fra springen, (nå er ho gammel nok til det, før hadde eg kokt vann på flaske i kjøleskap) til passe temp. og så pulver i og vips. Dette er min måte å jere det på, funke fint for meg!
snuppa 06 Skrevet 14. februar 2007 #5 Skrevet 14. februar 2007 jeg tar antall skjeer i flaskene sammen med maltekstrakt som skal hjelpe for magen demmes og står til jeg trenger mat,. har ferdig kokt vann på vannkokeren hele tiden og varmer den opp til passe tempratur..hilsen mamma til jente snart syv mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå